Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettsjukdomar
Läst 112 ggr
Hillin12
0

Mat fast i halsen?

Hej.
Igårkväll fick min hane på 6 år gurka och jag gick o la mig strax efter. Nu på morgonen ser det ut som han kväljer och han öppnar munnen i varje kväljning. Ena gurkan är borta medans den andra är kvar. Kan det vara att gurkbiten sitter fast i halsen? (Vet att de inte kan kräkas)
Han är hyfsat pigg annars och rör på sig när jag tog upp honom. Men kväljningarna slutar inte.
Tänkte åka in till veterinär men alla kliniker i min stad är stängda på helger. Vad ska jag göra?

Ellizz
0

#0: Har han druckit? Försök få i honom vatten annars så kanske det släpper.

Mvh Ellizz

Hillin12
0

#1: Än så länge har jag inte sett honom dricka. Tänkte samma sak nämligen o försökte erbjuda honom vatten men det ville han inte ha. Får prova senare om han fortfarande inte druckit 🫤🫤

Ellizz
0

#2: Ok, men om han fortfarande vägrar vatten sen så får du nog försöka tvinga i honom lite 🙂

Mvh Ellizz

Hillin12
0

#3: Ja, får nog bli så

Ellizz
1

#4: lycka till 😊

Mvh Ellizz

91Marran
4

Jag hade kontaktat en veterinär. Låter som att det är akut. Sök efter en veterinär längre bort.

Mvh
Mig

• Redigerat 2023-07-15 12:01 av 91Marran
Ljungåsen
3

Jag tycker också det låter akut. Det kan absolut inte vänta tills på måndag.

Det kan räcka med åtta timmar utan mat för att tarmrörelserna stannar av och då dör han en mycket plågsam död.

I väntan på veterinär så måste du stödmata!

Smihast
1

#7: Jag håller med!

/ en djurälskare 😝

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

STAY

WEFLIP

91Marran
0

Hur har det gått?

Mvh
Mig