Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: köpeslånes
Läst 47 ggr
Emilia.Rosengren
0

Äldre marsvinshona sökes AKUT

Vår marsvinshona Teddy (6½år) gick bort igår vilket lämnade Fluffy (6½år) ensam. Vi söker nu akut någon som kan låna ut en marsvinshona eller sälja en äldre marsvinshona (4-6år).

Har kollat blocket och marsvinshjälpen, tradera, ompaceringsgårdar osv men har inte hittat någon lämplig lösning.

Har också diskuterat med familjen om att eventuellt ompacera Fluffy till ett hem med andra marsvin då det nog hade varit den bästa lösningen men det var det inte ens en fråga om, och tyvärr kan jag inte ta det beslutet själv.

Är det någon som har någon lösning eller tips?

Ljungåsen
1

Beklagar sorgen.

Har du varit i kontakt med Marsvinshjälpen? Eller Eragons? Spontant skulle jag vilja säga att nya kompisen inte måste vara äldre. Är hon bara över året borde hon ha blivit av med sina värsta tonårsfasoner. En ytterligare idé kan vara att skaffa två nya vänner, så blir det inte så akut nästa gång.

Emilia.Rosengren
0

#1: Tack för tipset, har varit i kontakt med marsvinshjälpen men ska kolla in eragons

Har också funderat på att skaffa fler marsvin eller yngre marsvin vilket är väldigt bra lösningar. Men familjen är inte sugna på att ha marsvin i framtiden men samtidigt är de för fästa vid Fluffy för att omplacera henne.

Det var därför som jag kände att de ända lösningarna kvar var att köpa ett äldre marsvin men det är väldigt svårt att hitta, eller hitta någon som är villig att hyra ut ett marsvin. Ingen av alternativen är särskillt bra egentligen

Ljungåsen
3

#2: Det viktigaste för Fluffy är ju att hon får sällskap, eller hur?

Om ni ändå inte ska fortsätta med marsvin sen så borde det inte spela så stor roll (för er) om ni behöver omplacera ett eller två marsvin. För marsvinen däremot så är det stor glädje att vara två. Då slipper de vara ensamma under omplaceringsprocessen.