Hur ser dina marsvin ut?
söta :)
putt
så söta allihop!

Lite OT men men.. #12, Katiz, är det där en renrasig abessinier?

#15 & 16 Ooohh fina =) *gillar crested*

17# Tusen tack! Älskar när folk kommenterar mina små älsklingar. :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
putt
#21. Gud va söta!
putt

jag har ingen bild på de jag är på skolan men jag kan he ut de senare :)

jag har ingen bild på de jag är på skolan men jag kan he ut de senare :)
#29 sååå fin!! jag smälter..
#28 Hur gör du för att få in bilden i inlägget?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
För att kunna få en bild synlig direkt i inlägget gör du så här:
Skriv ditt meddelande och bifoga bilden genom att välja 'Bläddra'.
Tryck på 'Publicera kommentar' - klicka på ikonen som dyker upp i övre högra hörnet på ditt inlägg, då dyker ett nytt fönster upp och visar bilden.
Markera bilden och välj 'kopiera' - stäng fönstret och välj 'Hantera' > 'Redigera' under ditt användarnamn i inlägget (man kan redigera sina inlägg i ca 1 timme efter första publiceringen).
Placera musmarkören där du vill klistra in din bild i texten och välj 'klistra in' - klicka på 'Publicera kommentar' igen. Nu är bilden även synlig direkt i inlägget :)
#35 Aha… :) Tack så mycket!
Mvh Felicia
#28 Nu får jag väl stryk men det där är inte creamagouti. Creamagouti är en chokladbaserad färg. En väldigt "mjuk och varm" färg med brun-rosa hud (öron, tassar…). Aldrig svart hud.
Det där är lemonagouti.
#37 Det är väl ändå bra att du rättar ;)
Mvh Felicia
#39 Ja, verkligen!
Mvh Felicia
#37 Nej då, du får verkligen inte stryk =o). Erkänner villigt att jag inte kan ett dugg om färger. Mina små svin är bara till sällskap och har därför inte satt mej in i genetiken. Men i Inkas stamtavla står det att hon är cream/creamagouti/white. Vad heter hennes färg då? Lemon/lemonagouti/white då eller? Finns det någon som har nån bild på en creamagouti? Vore spännande och se hur den ser ut. Här är en bild på Inka från andra hållet.

#41 Hon är Cream/Lemonagouti/White i så fall, Idipidi skrev att det var Lemonagouti… Bild på Creamagouti finns på Idipidis hemsida!
Mvh Felicia
Okey, Tack för upplysningarna. Nu ser jag skillnaden. Men det kvittar ju vad hon har för färg för hon är ett jättemysigt litet svin oavsett vilken färg hon har. Glad Påsk alla!

#43 Precis, det spelar ju ingen roll vad färgen heter :) Fin är hon i alla fall, säkert urmysig oxå!
#13 Nej, det där är virvelmarsvin - inte abessinier, vilket jag tror det var du trodde =P
Mvh Felicia
Söta :)
Mvh Felicia
Jaa :) Fin!
Mvh Felicia
#49 Jättefin!
Vad kallar man färgen på lilla svinet i bild #30? Nån som kan upplysa en amatör? Hon är nästan aprikos på kroppen och rödare på huvudet med lite lite svart över ögat. Mycket vacker färg tycker jag.

#51 Om hon är svart vid ögat också (kan inte se det på bilden) är det golden/white/black roan.
#54 Tack! Kul att veta!
#56 Haha… :) Söt! Har du redigerat den i Photoshop (alltså lagt till text m.m.)?
Mvh Felicia

Kaj virvel/peruan

Hilda och Signe, mor dotter. Lika men Signe har tuggade öron. Self golden PE

#58 - Nä, vaddå? :O Han ser ut så XD
Hanna
Uppdatering från förra bilderna ^^
Här är mina gubbar nu :)

- Mvh Emma
#64 - Sötnosar :P
Hanna
#65 TackTack :D
- Mvh Emma

#67 & #68 - Vad söta dom är :) Du borde nog ta och skaffa en ny kompis till Lady. Annars kan hon bli ensam och ledsen.
Hanna

#70 - Det ser nästan ut som om det är Sune som kikar fram där näst längst bort ;P
Hanna
#63 Haha :) Men det är i Ps? Eller i vilket program?
Mvh Felicia

#73 - Japp, PS CS3
#75 - Från hans högra sida sett så är huvudet ganska likt ^^ Men sedan krachar det ;P
Hanna

#69 Nä, tyvärr blir det inget mer marsvin. Då hon är såpass gammal (5år) och sedan ska vi skaffa hund, så vi vill inte ha något nytt marsvin. Hon har det utmärkt, då hon är en "ensamvarg" (märkte vi när vi hade Teddy) ;)
#77 - Hm, okej. Jag om någon borde väl känna till det där med ensamvargar ;P
Hanna
Du vet att det är LAG på det? Annars får du omplacera tösen :)
Helena
#79 men vad ska hon göra? Det är inte lätt att omplacera marsvin, och om det är 5 år så är det ännu svårare, den kan ju liksom dö nä som hellst :/ Då kan den väl lika gärna få ha en bra sista tid hos matte som älskar henne?
- Mvh Emma
#81 Supersnygg ;D
- Mvh Emma

#81 Jag tror jag är kär Sune ^^, *fniss*
#82 - Det är synd att han är så gammal, hade han varit några år yngre så hade jag tussat ihop honom med en av kommande honor i hopp om några små Sunar :P Men nu är väl risken stor att han är steril…
#83 - Jag med ;P
Hanna
#84 kanske större risk att han får hjärtattack mitt i leken ^^ Kåtbocken ;)
- Mvh Emma
#85 - Haha XD Han har gjort det en gång förr så han vet hur man gör. Hjärtattack, njaa.. Det ska nog funka xD
Hanna

#80 Exakt, eftersom hon är såpass gammal vill vi i inte skänka bort henne eller fixa nytt marsvin, eftersom vi inte vill ha ett marsvin samtidigt som vi ska ha hund. Men annars skulle vi helt klart fixa en kompis!

Detta e mina honor, Klara och Lucy
sorry, funkade inte att få med bilderna..

Ska gå å fota lite nya bilder på min gris =) så kan ni få se han =D ?

Har melwin en teddyhane och Elvis en abbyhane :)
#98 Atlas är så fin <3 :)

#88 # 89 Jag tycker att du har det helt fantasstiskt fint i din bur:D och så söta grisar! =D=D
mina bilder på grisarna är borta :S:S aja ni ser min visningsbild! där är mitt ena marsvin Yogi som liten =)

#115 Ooooh :) tack !

här kommer en snygg blid på mej jälv/lunkaryan primavera

)