Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 640 ggr
Abico
0

Om du inte är snäll så ryker kulorna!

Jag blir galen på grabbarna, främst Donken. Nu har han och Vincent rykt ihop några gånger här (inte så det hänt något direkt men dom kan värkligen inte lämna varran ifred). Dom skriker och muppar, visar tänder och kaxar mot varran. Och i understa buren har Sune fått en knäpp och springer runt, runt, runt i högsta fart och vrålar. Nu har han banne mig blivit senil, han tror väl att han också är med och bråkar i översta buren -.-' Det hade vart såå skönt att få plocka Donkens kulor och sätta ihop honom med en hona ist.

Nej, nej. Posetivt tänkande *andas*. Jag kan ju alltid dela översta buren med en planka…

Hanna 

[starlights]
0

Hoppas det löser sig=)

Abico
0

#1 - Ja, löser sig gör det nog… På ett eller annat sätt. Men tänk vad lätt det hade vrit om dom bara kunde ha varit snälla och funkat ihop alla tre från första stund ;P Utan att det hade behövt ryka päls och droppa blod -.-

Hanna 

CamillaS
0

måste bara säga att din rubrik lät lite komisk ^^,
men jo, visst hade det varit enklare om allt var frid och fröjd från början :)

Wiizy
0

Hanna, kastrera Donken och ha han med honorna å låt sune gå med Vincent

Nicolina
0

"Det hade vart såå skönt att få plocka Donkens kulor och sätta ihop honom med en hona ist." Hahaha…. stackars marsvin! Bäst att hålla sig i skinnet tror jag ^^

Varför inte kastrera herren så att det kanske blir lite lugnare? En gissning från min sida, är inte alls särskillt marsvinskunnig.

Abico
0

#3 - Ja, nu har Sune suttit och skrikit i sin bur heeela natten -.- Jag begriper inte varför. Han kanske har upptäckt tjejerna i buren ovanför…

#4 - Jo, jag funderar på det. Men samtidigt kanske det bara är en bråkigperiod han är innen i ? Och isf. kanske Vincent också blir likadan om några månader. Då kan jag ju inte gärna kastrera honom också, så många burar har jag inte plats för.

#5 - Ja ^^ Jag ska göra några försök till, och vänta ut honom. Han kanske blir bättre om ett tag. Men om inte så ryker dom…

Hanna 

FeliciaS
0

Jag tror det löser sig. Naturen är sådan. Han är ju i den åldern nu då det är bråkigt, han börjar bli fullvuxen och vill bestämma. Jag tror det lugnar ner sig. Det kommer och går i perioder sen, men det är int så farligt. Hur sällan bråkar inte vi? Och killar framförallt. Jag går i 9:an och flera gånger per dag bråkar killar i klassen. Att de då får sår ibland är ju inget. Samma med marsvinen. Det läker - naturen läker alla sår. Och sådan är ju naturen - de starkaste ska överleva och föda starka ungar. Att kastera för en sådan sak är allt för riskfyllt i mina ögon, inte sätta ett liv på spel för att de tjaffsar :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#7 - Jo, men killarna i min klass har jag inte vårdnaden för, sitter jag inte och pussar på dagligen och behöver jag inte sova i samma rum som ;P

Hanna 

FeliciaS
0

#8 Haha, nej och det är väl tur det :) Men det är ju lite av samma grej, för att förstå att alla killar bråkar. Det är väl det där testosteronet - allt en dum uppfinning x)
Men du har köpt Donken och de andra för att du vill då kan du gott stå ut med att han gör sin del av det naturliga beteendet :D

Mvh Felicia

Abico
0

#9 - Jo ;P så sa mamma också, "Det är ju inte hans fel att han är här". Då svarade jag "Det är inte mitt fel att han har kulor". Men jag blir så ledsen när Sune är så tilltufsad :'( Min lilla bebis ska inte ha stort sår i sidan och blöda under örat.

Hanna 

paronskrutten
0

haha, du uttrycker dig alltid så bra, Hanna^^ :)

Lycka till med bråkstaken då

Helena

Abico
0

#11 - Tack, jag gör mitt bästa ;P

Hanna 

FeliciaS
0

#10 Hrm.. Hade du aldrig skaffat honom hade du aldrig fått veta av det. Sune är gammal och vis - sånt klarar han nog av. Men jag tror att det nog blir bättre :)

Mvh Felicia