Smådjurshotell i Skåne
Hej!
Vi ska iväg två veckor i sommar och behöver fixa passning av våra två marsvin. Har kikat på Grönehills smådjurspensionat och undrar om någon haft sina marsvin där och är nöjda? Någon som har andra förslag för passning i Skåne? Hemma hos oss är inget alternativ i två veckor tyvärr.
Det enda ställe för passning som jag känner till och kan rekommendera är Eragons, men de huserar i Göteborgsområdet.
#1: Ah, ja det blir för långt och köra. Behöver vara i Skåne tänker jag.
#2: Jo, det förstår jag.
Tittade på Grönehills, och de verkar ha väldigt små burar till marsvin. Bara 55×100 cm. Så smått tycker jag inte att marsvin ska bo, och speciellt inte när de är borta hemifrån.
Zoogiganten i Lomma verkar erbjuda betydligt större burar åtminstone.
https://www.zoogiganten.se/pages/smadjurshotell
#3: Nej precis, de burarna är alldeles för små. De har lyxboxar som är 3-4 kvm men totalt hamnar vi på 4300 då typ vilket vi egentligen tycker är lite dyrt. Så hoppades på andra förslag. Hört generellt att typ ställen som zoogiganten kan vara lite sisådär, men har de rejäla ytor och får vad de ska finns det kanske inte så mkt att anmärka på? Kanske bör åka dit och kika 🤔
#4: Ja, det var dyrt.
Jag är också generellt sett skeptisk till ställen som Zoogiganten, kanske mest för att jag är emot försäljning av levande djur i butik.