Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 1009 ggr
dreamiz
0

lakeland- och skinnybebisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara måste berätta att det föddes marsvinsbebisar här inatt. Mamma är Therese's Miss Universe, white/cream lakeland och pappa är Hanna's Molotov Cocktail, lilac/white skinny.

Tre underbara ungar blev det. Alla tre är black/white. Det är en lakelandhona, en skinnyhane och en lakelandhane. Behöver jag säga att de är sååååå underbara!?!

paronskrutten
0

åh så söta! kommer ihåg när Ahlberg och Chili föddes, jag kved "Mamma?! Kom!" Var alldeles överlycklig.

Helena

Abico
0

Åh, så söta ^^ Jag vill också ha bebbar :P Lilla Vincent är visserligen nästan bebis (6 veckor eller så) men det är ju inte samma sak ;P

Hanna 

dreamiz
0

De är ju oförskämt söta, små marsvinsbebisar alltså! Ett foto där mamman fick vara med på ett hörn också.

Abico
0

Aw ^^
Men lika mamma var dom då inte ;P Säker på att det är hennes? Finns det någon risk att hon kan ha adopterat dom?

Hanna 

paronskrutten
0

dom är lika henne i teckningen ju :)

Helena

dreamiz
0

#4 Ja man kan ju undra när en nästan helvit hona föder nästan helsvarta bebbar. hihi…

Abico
0

#6 - Haha, ja ;P

Hanna 

dib_skinny
0

Oj grattis!!!

Stannar nån av de?

Roliga färger :D

ElinM
0

Marsvins bäbisar är så söta :)

Stormviskaren
0

naauw å vad himla sööta!!

Bäckebo's
0

Pappan till dem är lilac/white.

dreamiz
0

#11 Visst ja, lilac/white ska det ju va… Miss av mig. Har ändrat det nu.

#8 Nån vill jag behålla men har inte bestämt vem än. Väntar en kull till när som helst så får se vad det blir där också innan jag bestämmer mig.

dreamiz
0

Lite uppdatering kanske? Först ut är Fabian, här 13 dgr gammal, black/white skinny. Är han inte underbar?! Honom ska jag behålla!

dreamiz
0

Brorsan Felix, black/white lakeland. Helt underbar! Behålla eller sälja?? Svårt val…

dreamiz
0

Syrran Felicia, black/white lakeland. Behålla eller sälja???
Alla tre är lika underbart trevliga och mysiga och fina. Fabian har dock de bästa öronen.

dreamiz
0

17 december föddes den andra kullen. Mamma är Therese's Lova, cream agouti/cream och pappa är Teklas Skumgris cream/white. Det var fyra ungar, varav en död skinnypojke. De andra tre är lakeland och de växer så det knakar. Först ett foto på mamma Lova.

dreamiz
0

Pojken heter Gambler och är buff/white (det enda vita är en liten vit fläck på nosen.) Han är underbar! Inte lika bra päls som f-kullen men härligt temperament. Standby.

dreamiz
0

Glory, himalaya. Lika trevlig men även hon kunde haft bättre päls. Standby.

dreamiz
0

O så lilla Grace, mindre än sina syskon och sämst päls. Jag vill behålla i varje fall en av himalaya-honorna och antagligen blir det Grace då jag inte vill sälja henne innan jag ser hur det blir med hennes päls. Hon är underbart trevlig!

paronskrutten
0

Glory var ju helt underbar! :D

Helena

dreamiz
0

#20 Ja hon är så söt!! Hon o Grace är väldigt lika fast Grace är mindre o syns tydligare hon är himalaya.
Lite kul är det tycker jag att Miss, som är nästan helvit, födde tre nästan helsvarta bebbar, medan Lova som är mycket agouti födde två nästan vita bebbar. Fundersam

dreamiz
0

Bebbarna växer så det knakar. De är så busiga o helt underbara! Felicia, Felix o Fabian blir 3 veckor imorn. Glory, Grace o Gambler blir 2 veckor imorn. En eller två av honorna kommer flytta till Östergötland när de är tillräckligt gamla (hon som ska ha dom har marsvin redan, annars säljer jag ju inte bara ett.)

Abico
0

Får man se bilder på 3 veckors ungarna då? ^^

Hanna 

Thea-Cazzy
0

Naaaw vad söta! Jag vill också ha bebisar med Thea eller Cazzy, men för det första är dom lite för unga och sen hade jag aldrig fått det för mina föräldrar :( Pappa tycker att två marsvin är två för mycket, och jag sger bara: tio skulle vara lagom! xD

dreamiz
0

#23 Ska ta nya  kort imorn!

dreamiz
0

Fabian 3 veckor gammal

dreamiz
0

Felix 3 veckor

dreamiz
0

Felicia 3 veckor

dreamiz
0

Gambler 2 veckor, håller på och byter päls…

dreamiz
0

Glory 2 veckor

dreamiz
0

Minstingen Grace 2 veckor

dreamiz
0

Alla sex är lika underbart trevliga och spralliga och mysiga!

Abico
0

Glory och Grace var ju så jäkla fräsiga :D En sån vill jag ha *peka*

Hanna 

dreamiz
0

#33 Ja, de är underbart söta! Riktigt sträv päls. Den var väldigt gles i början men har blivit mycket bättre. Supertrevliga tjejer! En är tingad o den andra ska jag behålla. *ler*

FeliciaS
0

Åhh så söööta <3 Räkna med att jag kommer och snor dem (A)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

dreamiz
0

#35 hehe…

Fabian kommer också stanna här. Sen måste jag behålla i varje fall en hane till, som kompis till Fabian. Annars har jag svårt att bestämma mig… Alla är ju så underbara! O då det hittills inte ser ut som att mina skinnyhanar parar så blir det väl inga fler bebbar… snyft…

FeliciaS
0

#36 Okej :D Det är alltid skoj att behålla ungar som har fötts hos en… Se hur de växer upp, utvecklas både fysiskt och psykiskt? mentalt kanske är mer rätt ord? :)

Mvh Felicia

dreamiz
0

#37 Ja visst är det! Det är verkligen intressant att se hur de blir. Följa utvecklingen, ännu roligare om man får följa den från födseln o sen hela livet! Nu har inte jag planerat de här parningarna (honorna var dräktiga när jag köpte dom) så jag kan bara påverka nu efter födseln, att de får bra start.
Men alla sex är verkligen trevliga och framåt. Ingen som är blyg eller rädd. Fabian är en typisk skinny - skriker för full hals när han tycker han ska ha mat eller om han vill säga nåt.
Också roligt att se den stora förändringen i pälsen på Gambler, Glory o Grace. Gambler byter ju päls just nu o är inte allt för vacker… Tjejerna hade ju väldigt gles päls, särskilt Grace, när de föddes, men börjar nu bli riktigt fina!
Alla kommer självklart att bli reggade i SMF o förhoppningsvis kan jag ställa ut nån så småningom!

Har en muskull just nu också. Inte alls planerad. Honan bodde med hanar när jag köpte henne men jag hoppades ända in i det sista att hon inte var dräktig pga hennes låga ålder. Men hon födde sju små underbara bebisar o hon är en så otroligt duktig mamma. Där vet jag dock inte om jag vågar sälja nån. Mamman har ett underbart temperament o hittills har ungarna inte visat nåt annat än ett bra temperament heller (de är 18 dgr gamla idag) men jag vet ju inget om inavel eller sjukdomar i släkten eller nåt…

FeliciaS
0

#8 Åh vad skoj :D Lycka till med dem i framtiden! Härligt att höra att honan är en bra mamma :)

Mvh Felicia