Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 882 ggr
Abico
0

Burmått för tre hanar...

Är det för litet att ha tre hanar i en 127x49cm bur? Alltså, det är ju lagligt. Men är risken stor att det blir bråk?

Hanna 

Tezza
0

Jag kan tvärr inte svara på det, är nog individuellt. Själv hämtar jag snart 3 hanar som bor i en 50*100 bur……..och har gjort det i 3 år utan att bråka……

Men jag tycker personligen att det är alldeles för litet.

trocadero
0

Ju trängre marsvinen bor desto större risk att dom bråkar.

Sen är den individuella skillnaden ganska stor tror jag, endel hanar har ju inget emot att vara tätt intill varandra medans andra helst inte vill ha så mycket med varandra att göra.

Abico
0

hmm.. okej. Jag får väl prova då.
Ska jag vänta tills Sune sår, sedan förra försöket, har läkt eller ska jag köra direkt?

Hanna 

ciss
0

#3: Jag skulle ha väntat.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Abico
0

#4 - Okej. Jag tror jag gör det också. Sune har blivit lite snorig igen och jag ska börja pevaryla Vincent inom kort. Så det blir kanske lite mycket…

Hanna 

FeliciaS
0

Jag tycker det är på gränsen. Det går ju om de får vara ute mkt och är sams :)
Men annars tycker jag det är lite för litet.. Men ingen kris direkt ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

katiz
0

man kan alltid göra typ en hage och ha en liten bur där dom sover i och annars är dom i hagen.det är en bra lösning:)P

Abico
0

#7 - Jo, fast jag har inte möjlighet att ha en fast hage framma hela tiden. Det tar för mycket plats :/

Hanna 

FeliciaS
0

#7 Jo, det är de ju :) Men alla har inte möjlighet att ha det så. Fast buren där de sover osv. ska inte vara "liten" som du skriver. Den måste fortfarande vara rymlig och framförallt laglig.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Wiizy
0

#7 - den får fortfarande inte bli liten!(buren)