Låna ett marsvin?
Finns det någon möjlighet att kunna låna ett marsvin? Frågan kommer sig av att min dotter skulle gärna vilja ha ett och jag har pälsdjursallergi (inte mot allt!) Så för den skull vore det bra om man kunde testa innan ett köp!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Marsvin ska alltid bo minst två och två, dom är flockdjur, det är lag på att smådjur som bor naturligt i flock ska ha minst en artfrände.
Vart bor du någonstans?
Helena

Skövde
Stefan - Modellbyggare
Okej. Finns det inga uppfödare där? Någon kompis/släkting med marsvin?
Helena

Inte vad jag känner till.
Stefan - Modellbyggare
Okej, men inga djuraffärer heller som du kan trycka upp näsan i ett marsvin på då? ;P
Helena

#5 Det får väl bli något sådant! Tack för svaren!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Japp :)
Ingen orsak! Nu borde jag kanske gå och lägga mig..^^
Helena
Jättebra idé att testa att ha marsvin innan ni bestämmer er för att köpa! :) Då vet man ju om man kan ha marsvin, om det funkar osv. Annars måste man ju sälja direkt, inte så skoj för marsvinen. Marsvin måste vara minst 2 st, annars mår de inte bra. De är flock- och bytesdjur och måste skydda varandra, men även att de får använda sig av sitt naturliga beteende är viktigt :) Lycka till med att hitta någon!
Om ni bestämmer er för att köpa, ta i första hand marsvin från omplaceringshem eller uppfödare. Hos djuraffärer mår de inte bra då de blir fel behandlade och enligt mig är det viktigt att stödja de så lite som möjligt så att de slutar med att ha djur som de behandlar fel, från grossister osv. ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#8 Tack för informationen!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#8 Eeeeeeeekoooooooo xD

#10 ?
Stefan - Modellbyggare

Jag kan lägga in en "köpes-annons" här om och när det blir aktuellt för våran del, så ser vi om de finns kvar eller det finns något annat i närheten.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

haha stefan, jag å en kompis råkaed slå vad om att du Aldrig skulle komma in på MIF, så gör du det. Attans. ;)
Kul att du, ni vill ha marsvin. :-)
Japp, jättekul att ni vill ha marsvin, jag var lite trött i morse, var väl inte jättetrevlig^^
Helena

#14 Är jag föremål för en vadslagning? 
Stefan - Modellbyggare

#16 - Haha, japp! Visst är vi snälla? 
nej men det blev mest en slump, vi missade tydligen att du har en dotter. ;)

Jaså, min käre make är inte helt emot att skaffa marsvin ;)
Jag har haft marsvin förr, före makens tid. Jag skulle också vilja ha två st igen, men det är ju som sagt detta med allergin. Det kan ju gå bra, men det vet man ju inte förrän man provat. Det är så synd om djur som får vandra runt.