Min Cuy hane :)
Nu har jag fått hem min efterlängtade Cuy hane
Var och hämtade honom igår hos Samaraz. Verkligen en jättetrevlig tjej och jag får tacka så jättemycket för en väldigt fin hane!:) Har gosat med honom många korta stunder och han finner sig bra i det men inte allt för länge för efter några minuter får han sprall i benen och ska springa runt:P
Var bara tvungen att dela med mig av min glädje!:) Bilder kommer sen vill inte trakassera honom med kameran än:)

Vad roligt :)

Vad kul med ett nytt litet marsvin :)
Vad kul med ett nytt strot marsvin:P Lycka till:)
Helena

Hej
Vad kul att jag var trevlig oxå
det var jätte roligt att prata marsvin med er. Jag troro att ni kommer att få det jätte bra tillsammans du och din Cuy : )
MVH//Sara
Vad roligt :D Har du någon bild? :)
- Mvh Emma
Vad kul! Cuy är så mysiga! Ser fram emot att få se bilder sen.
Imorn har jag haft honom 1 hel vecka :) Och han är alltså då 6 veckor och jag vägde honom idag och han väger ca 550 gram. Han är hur go som helst och han fick hette Gurra :) Men jädrar vad högt han skriker :P När jag tar honom från dom andra marsvinen så skriker han och det är riktigt högt! Katterna kommer springandes i full fart varenda gång för att kolla vad som händer :P
Nu har jag tagit några bilder på honom men dom är tagna med mobil så det är inte bästa kvaliten men man ser bra ändå!:)
Söt han är!
Jag trodde han skulle väga mer:P
Helena
Han tackar för komplimangen :) :P
Jaså :P Vi får se hur snabbt han ökar i vikt nu då jag tänkte skriva lite då och då hans vikt här så får dom som är intresserade av en Cuys viktuppgång kan ju kika här :)

Jätte fina bilder på honom, han är hur söt som helst och han verkar bli trevlig oxå, en riktig personlighet : )
Ja han är urmysig man märker på honom att han börjar vänja sig vid mig för han orkar ligga stilla längre i min famn nu och han vågar springa tillbaks till mig när han sprungit ifrån mig :P Och klippa klorna var inga problem heller sitter så fint och låter mig klippa :)
Oj såg nu min gamla tråd som jag skulle updatera lite då och då men den har jag helt glömt bort.
Men här kommer en liten uppdatering nu då :) Han är nu ungefär 6 och en halv månad och väger 1350 gram. Han har haft en lång period nu då han inte växt någonting alls, men han började växa igen för 2 veckor sedan och han har ökat i vikt med 100 gram i veckan och han växer fortfarande i den farten. Det ska tydligen vara vanligt att Cuy har dessa perioder när dom växer mycket och sedan inte växer någonting alls. Likadant har han haft perioder då han är jättemysig och sen helt plötsligt så har han en period då han inte ens verkar känna igen mig. Men nu är han lugn igen och jag hoppas det stannar. Han fick 14/15 poäng i temperament på förra utställningen i Pet Class så det går riktigt bra för honom just nu.
Med tanke på hans storlek så skulle man inte kunna tänka sig att han är så underlägsen som han är. Han är störst i buren men han kaxar aldrig emot dom andra och han låter dom alltid bestämma. Tillomed när dom bråkar med honom så säger han inte emot utan han sitter och "väntar ut dom" på att dom ska tröttna :P Och den dagliga skötseln är inte heller några problem han säger aldrig emot. Klippa klor, smörja fötter, göra rent öron , ja tillomed bada han säger inte emot utan godtar allt man gör med honom. Ja med andra ord han är Underbar Gurra :)
6 veckor på bilden :)
Jättefin kille! Han ser mer avlång ut än mina cuypojkar som båda är mer "satta", korta o kraftiga. Visst är cuy underbara?
Ja vissa dagar tycker jag han är mer avlång men sen när jag ser vuxna Cuy så ser han så liten ut igen :P Ja Cuy är verkligen underbara jag är så glad att jag skaffade en Cuy :) Hur gamla är dina Cuy pojkar hur mycket väger dom? Har du någon bild? :) Det är så kul att höra lite om andra Cuy också tycker jag :)
#15 Mina cuy blir ett år nu i januari. Det är ett tag sen jag vägde dom o då låg de runt 1500 g. Cozmoz (golden/white crested, halv ridge) är större än sin bror Cazper (buff/white crested).
Jag har även en halvcuyhona, Atlanta (golden/white lakeland) som vid 6 mån ålder vägde ca 1300 g. Hon är född 30 maj i år.
Ett foto på mina cuypojkar (de kommer från Varemis nere i Skåne.) Fotot är tyvärr inte nytt utan är taget i juli, när de var ½ år gamla.

Oaww Dreamiz, din lakeland/CuMa hona är verkligen super fin, du måste ju bara ta en Cuy kull oxå!!!
Kul att se din Cuy kille Linda :) han ser verkligen ut att bli fin.
Oohh… Jag vill också ha en cuy ^^
Jättesnygga är dom iaf. :)
Hanna
#18 Jag har funderat på att ev para henne med en cuy sen när hon haft en kull med skinny. Men mina skinnypojkar verkar inte fatta vad de ska göra så… O jag är tveksam till att använda mina cuypojkar då det har varit lite småtjafs mellan dom o jag inte vill att de ska börja bråka bara för den ena parat. Men Atlanta är snygg! Så jag hoppas verkligen på några bebisar efter henne.
Jag har ställt ut henne en gång i pet o ost o hon vann båda klasserna - som junior!
Vad skoj, så fin han är! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#16 Vad fina dom är! Och verkligen häftigt med en lakeland Cuy! :)