Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 346 ggr
Maus
0

Ny kompis till mitt marsvin - frågor?

Har ett marsvin sen tidigare och köpte idag en kompis åt honom. De träffades på golvet först utan problem och sitter nu i buret tillsammans. De har inte bråkat utan bara brummat lite åt varandra och puffat och knuffat lite.

När vågar man lämna rummet och marsvinen utan uppsyn? Kan de plötsligt bli osams och börja bråka? Kan marsvinen dela matskål/vattenflaska eller måste de ha varsin?

paronskrutten
0

Super att du har skaffat en till liten en, dom verkar trivas tillsammans:) Du kan eventuellt ha två matskålar, men det beror på om dom bråkar om maten eller inte^^ Vattnet delar dom på.

Helena

Wiizy
0

Ha gärna 2 matskålar, men det kan gå bra med 1 också, 2 hus med, om du inte har det. ;)
Asså, det är lika stor risk hela tin med att dom bråkar… men dom verkar trivas ihop så det lär inte bli bråk. Vattenflaskan kan dom dela på, men man kan ju ha 2 också…

Maus
0

Ok tack för era svar. Det går fortfarande bra med dom. De bråkar inte och båda har ätit. Ibland springer de runt i buren och kuttrar men inget skrik eller bråk. Skönt Kyss.

Ännu en fråga: mitt stora marsvin hade inget hus då han föredrog att gömma sig i höet - har dock ett hus sen tidigare - ska jag sätta in det i buret till den nya eller bör jag då också köpa ett hus till den stora?