Frågor - Kozzan & Loppan
Hejsan!
Jag har köpt en kompis till Kozzan nu. Så jag har några frågor angående beteendet.
Jag släppte ihop dom på neutal mark så dom fick bekanta sej med varandra. De gick bra, inget slagsmål eller någonting sånt. MEN Kozzan hoppade hela tiden på Loppan och ville para sej :S Är de normalt eller lixom ?? *frågetecken* Vissa djur gör de för att typ visa att dom bestämmer eller va de va, är de så med marsvin oxå?
Han smög runder runt Loppan med rumpan i vädret och knorrade djupt.
Nu är dom i samma bur och ligger under höet o snackar lite. Kozzan knorrar fortfarande medans Loppan snackar normalt. Låter som om Kozzan smyger runt Loppan nu igen.
Har städat buren så de är en "ny" bur dom kommer i, och köpt lite nya saker. Så ingenting är kvar av Kozzans "revir".
Behöver lite råd. Är dettta bara som dom "lär känna varandra" eller tänder han på honom? :P
/Malin
Det låter som en jättebra introducering och ja han gör nog så för att visa att han bestämmer. Det är inget konstigt med det :)
Okej Tack :):) Bara så man inte gör nått fel eller missuppfattar sina djur heelt fel :P
Kozzan (som varit ensam nu en vecka) är såå glad över Loppan :D Han skuttar runder i buren och de låter lite som om han sjunger av lycka :D Jag blir helt tårögd av att se hans glädje :):) Loppan är fortfarande rädd o e under höet :P
Så söta dom är! :) Och jag kan tänka mig att han är glad :D
Tack :)
Men han håller fortfarande på att hoppa på Loppan.. Förösker para sej. Hur länge kommer de hålla på sådär?
Dom kan hålla på så några dagar , mina hanar som har bott tillsammans i snart 2 år gör fortfarande så ibland :P
Jahaa! Okej så de e absolut ingenting att oroa sej för då?:)
Nej då det är inget att oroa sig för :) Dom kommer nog lugna ner sig sen ska du se :)

Jätte fina.. Wiie
Okej :)
Tack :):)

Tack :)
jätte söta! :)
mina två hanar gjorde också så i början av bekantskapen.
Okej Tack :)
Vilka sötnosar :)
Som de andra säger så är det något som förhoppningsvis går över.
Hanna
Imorse hade Kozzan ett liitet sår vid näsan. Men de e nog bara Loppan som sagt ifrån att han är lite jobbig som följer efter hela tiden xD Kozzan är lixom ÖVERGLAD åt att ha fått en kompis :P
Så söta de är :) Så bra att Kozzan har fått en kompis och vad bra att du vande de vid varandra som du gjorde *tummen upp*
Det är bara dominansbeteende som Kozzan visar. Det kommer gå över när de har vant sig vid varandra och när Loppan har "installerat sig".
#16 Ja, det är det nog bara, som du säger :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus