Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 4465 ggr
Thea-Cazzy
0

Äter tidningspapper

När Thea och Cazzy är ute på golvet och springer brukar vi lägga ett par tidningar (gamla!) i kissehörnan. Nu har Cazzy börjar slita av små bitar tidningspapper och käkar upp, samma sak med kartong. Jag försöker stoppa henne, men hon hinner alltid äta upp biten. Detta har bara hänt två gånger, men jag ska ta bort tidningarna och sätta tillbaka hörntoan istället. Är det farligt för dom att få i sig tidningspapper? Hon är helt normal och äter som hon ska, busar o.s.v. men ifall…..

Ifall någon vet varför hon gör så så skriv gärna varför…

Tack på förhand!

paronskrutten
0

ingen fara, bara hon inte äter upp hela tidningen^^

Helena

Abico
0

Små bitar är nog ingen fara. Greta lyckades tugga i sig halva deras hus (kartong) och det hände inget speciellt med henne ;P

Hanna 

Thea-Cazzy
0

Skönt att höra, jag började bli lite orolig för att behöva ta med henne in till vetten för magpumpning (Skoja bara! xD haha)

paronskrutten
0

hahaha, Greta är en husätare^^

Helena

[Liinda]
0

Precis som du andra säger så är det nog ingen fara om hon bara ätit lite. Min ena hane lyckades tugga i sig en bit från modem sladden en gång :S Som tur var var den inte inkopplad och han var precis som vanligt. SÅ konstigare saker har nog marsvin ätit :P

Abico
0

#4 - Nä, hon äter allt -.-' Och ändå går hon inte upp i vikt (!!).

Hanna 

Thea-Cazzy
0

Jag trodde att det skulle vara farligt för dom att äta trycksvärtan… Men då är det inget att oroa sig för om hon inte har ätit mycket ;)

Abico
0

#7 - Man ska väl inte direkt ge dom trycksvärta att dricka ;P Men i så små mängder är det ingen fara.
Men jag trodde man hade tagit bort det farliga i trycksvärta, eller vad har jag fått det ifrån?

Hanna 

FeliciaS
0

Det är inte så farligt om de äter lite utav det. Men gör hon det varje dag så kanske du ska tänka på en annan lösning. Vaxdukar är praktiskt, vattentätt också :) Även billigt.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Thea-Cazzy
0

Varje dag äter hon det inte, det har bara hänt några gånger.

#9 Ja, det är ju jättebra! Det är ju lätt att rengöra också =)

FeliciaS
0

#10 Ja, precis :) Det finns nästan överallt också, t.ex. på Rusta.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus