Infektion i ögat?
Min tompa kille hade en liten pälsbit eller liknande i ögat när jag kom hem från gymmet. sambon fick ut den men ögat är ännu (ett par timmar senare) lite grumligt och lite blodsprängd i ögat. vad kan man göra?
Om ni har sett till att allt är borta är det bara att vänta så kommer svullnaden gå ner om ett par timmar :) Om det rinner kan du se till att torka bort det, men låt det annars vara så att det inte irriteras.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

har skölt ögat och grummlet försvann, dock är de "friska ögat" större..
ska ge de några timmar nu
när vi sköljde de kom de något klet ut som vi tog bort med en pincet..
#2 Låter bra :)
Mvh Felicia
d finns en bra salva som e receptfri på apoteket för "sår" i ögonen. typ från hö o sånt..tror även den e bra mot ögoninflammation(?) kommer inte ihåg va den heter men d e en gul salva i en gul tub :)
Men du behöver nog inte köpa den salvan, för min pojk hade en höbit i ögat som jag tog bort en sen kväll och på morgonen när jag vaknade var ögat helt bra igen :)
Mvh Felicia
men d e inte alltid d blir bra, om d blir en reva liksom i ögat läker d inte så bra av sig sj.. då e salvan bra :) haft lite problem me hö i ögonen på marsvinen på jobb på senaste tiden o ser man inte d o får ut d direkt utan d kanske sitter i över natten hinner d blir ganska irriterat :S
skönt att din slapp besvär iaf!

ögat har nästan samma storlek som de friska ögat. men aningen mer dimmigt i de ögat. dock som man kanske inte tänker på om man inte vet vad man ska leta efter…
#6 Ja, precis :) Har den lång hållbarhet är det väl praktiskt att ha hemma ;)
#7 Vänta en dag eller två, är det inte helt friskt då så bör du nog åtgärda saken. Men det låter ju som om det är på bättringsvägen ;)
Mvh Felicia