Vad gör era marsvin glada?
När blir era marsvin glada/lyckliga och hur visar dem det?
Mina marsvin blir glada när de ska få hö, då gör de popcornskutt och pratar glatt. Även när de är ute i gräset, de älskar gräs och är verkligen lyckliga utomhus ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
hi hi tänkte säga det samma^^
"mitt" (får jag säga för tillfället) blir glad och börjar prata när han ska få hö och gör popcornskutt och när maten serveras :)
MAAAT!! XD
Då skriks det, skuttas runt och görs väldiga rymningsförsök för att komma först till maten ^^
En annan grej som ör dom lyckliga är att ha kompisar att sova, busa och prata med :')
Hanna
Gurka

När man ska lägga in mat och grönsaker.. då pips det i mitt rum
Mina grisar blir inte glada ;)
Helena

mina små grisar gillar när dom får nytt hö!
dom gillar när dom får grönsaker då gör dom popcornskutt och piper så det visslar i öronen

#5 ?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
mina är rätt glada om man låter dom "rymma" från rastplatsen till under granen detta är toppen tycker dom. granen åker ut i helgen så det blir att skynda innan det roliga försvinner !!!

mina blir glada när jag kommer…

Mina är alltid lyckliga ^^

#10-12 åh! så söta! får jag kidnappa era marsvin? ^^,
Mina sötnosar blir superglada när de får mat som isbergssallad, persilja eller nytt hö :) De brukar pipa och skutta runt i buren flera varv, stirrandes upp mot maten tills den kommer ner och dem hoppar på den. Mitt ena marsvin kan dock inte gå längre, troligtvis av ålder, så för henne blir det mest att piggt stirra upp i skyn och nosa, pipa och lukta(vi väntar på svar från veterinär ang. hennes minskade förmåga till att gå).
Ett annat tillfälle då de blir jätteexalterade är då de är utomhus eller får vara på nya ställen i huset. :) Riktigt sött då de utforskar och nosar och skuttar omkring.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

när dom blir utsläppta i sommarhagen så lyckliga marsvinen är då. ska filma dom o försöka lägga in den här. ;)) och maaaaat när jag kommer så skicker dom o visslar så man tror man gör dom illa ju. hihihi :))