Runda, kala fläckar?
Idag var jag inne en sväng i djuraffären. Kollade lite på marsvinen, det så okej ut och de flesta satt två och två (en stackare var med kanin). Inget hö dock… Men i en av burarna gick det två små hanar, den ena hade en kal fläck uppepå rumpan, den var kal, lite skorvig och det såg ut som om han hade kliat sig ett nått för det såg ut att ha blött lite. Den andra hade en liten kal fläck vid ena ögat, dock inte irriterad eller så och mycket liten. Jag kollade inte så noga och ville inte ta i dom eftersom jag misstänkte Ringorm, men det låter som om det skulle kunna vara det va?
Hanna
Usch låter inte som någon vidare trevlig affär, inget hö och förmodligen sjuka djur='(
Förmodligen så är det nog ringorm, låter lite som det……
Det marsvinet som hade en kal fläck vid ögat var såld, tillsammans med ett marsvin som satt med kanin. Men jag håller med, det affären är väl inte någon höjdare. Det räcker med att kolla i akvarierna där firrarna ligger och sover på bottnen för att komma fram till den slutsatsen -.-'
Hanna

det var en dålig affär, tyvärr finns det för många dåliga affärer.
hoppas de gör något åt de..!
har två rex, en tjej och en kille (inte i samma bur) och båda har små kala fläckar bakom öronen- precis i rund cirklar. exakt samma ställe. kan de vara något för just den rasen
#4 Nä, alla marsvin har det så=)

#5 okej. tack *puh* funderat om de kunde vara något. nämligen inte tänkt på de med mina andra marsvin
Usch, stackars arma djur >.<
Fy för djuraffärer! Låter som om det skulle kunna vara mjällkvalser som Sera har haft 2 ggr…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag tror det är svamp ändå. Kollade hos dom idag. Den ena är skorvig på nosen och bägge två är det runt ögonen. Och den första har också en kal fläck vid rumpan. Men det är nog svamp, annars skulle fler djur ha det och dom skulle se mycket risigare ut vid det här laget.
Hanna
#8 sa du något till personalen i djuraffären, frågade t.ex om dom behandlades mot det där eller skiter dom bara i djuren?

Tänkte precis fråga det Stormmillagirl nämnde nyss i #9. Man borde ju absolut säga till i en sådan affär.
#9 - Nej jag har inte sagt till då jag tvivlar på att det kommer göra någon skillnad. Båda marsvinen är sålda så dom vinner ju ingenting på att behandla dom…
#10 - Jo, jag borde väl det.
Hanna
#8 Ja, det låter ju som svamp.. Stackars marsvin..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus