Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 1615 ggr
CamillaS
0

R.I.P. Rospiggens Fix :'(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är med tunga störtgråtande ord jag skriver här nu… när jag kom hem från jobbet för att åka med Fix till veterinären, så fann jag min älskade lilla bebis död i sin burGråter
jag kan verkligen inte beskriva all sorg jag känner just nu, sitter här och stört gråter med hans kvarlämmnade kompis i famnen..Gråter 
Lilla fixi du blev inte gammal.. bara c:a fyra månader…
så hann jag inte ens ta dig till veterinären för att få hjälpa dig, du gav upp alldeles för fort gubben, kommer alltid att minnas och älska dig för den du varGråter

Fix du kommer att lämna ett stort tomrum i mitt och din kompis hjärta.

sov gott gubben, jag hoppas vi ses igen nån gångGråter

måste leta efter en ny kompis till ådiGråter

dib_skinny
0

rip ;(

massor av kram!!!!

CamillaS
0

tack :'(

[Liinda]
0

Vila i frid Fix <3

*Tröstkramar*

[starlights]
0

R.I.P lille Fix!

Abico
0

Åh, nej :'( Jag som trodde han var på bättringsvägen. Så ung.
Tröst kramar till dig.

R.I.P Fix

Hanna 

CamillaS
0

#5 det trodde jag med :'( men sen vände det tvärt.

tack för er omtanke, det värmer och gör sorgen liite lättare :(

Emelie-E
0

Vad var han för sjuk?
Har ju också ett marsvin från rospiggen och han är ju också sjuk :/

R.I.P

Stormviskaren
0

Nej vad tråkigt :( R.I.P massa tröst kramara till dig. och lyck till att hitta en liten kompis.

CamillaS
0

#7 jasså? han fick diarèe och tydligen kan döden inträffa väldigt fort.. då dom förlorar mycket vätska. ringde till (Viktoria) fix uppfödare, och berättade den tråkiga nyheten :( men hon föstod, blev inte arg eller så.. det är första gången detta händer mig, allting gick alldeles för fort! 
viktoria sa att hon har lakeland bebisar iaf jag ville köpa en ny från henne.. men jag ska vel kolla runt lite tänkte jag, hör av mig till henne igen annars.

vad har din för sjukdom?

CamillaS
0

#8 tack. :)

Emelie-E
0

#9 ah okej :/ Synd sånt
Näe, han har "bara" skabb, så har varit hos veterinären idag och fått medicin och så=) Så får hoppas att han snart slutar att klia sönder sig :(

CamillaS
0

#11 ja, det är inte kul när sånt händer. :(

ok, hade han det när han komfrån vickan eller fick han det senare? Fix hade inte skabb iaf.
bor du nära viktoria? vilken veterinär går du till?

Emelie-E
0

#12 Jag köpte honom för två veckor sedan av en privatperson som köpt honom från viktoria.. tror jag iaf=)
Så han måste ha fått det i samband med flytten hem till mig.
Näe, jag bor i stenungsund, så det tror jag inte att jag gör..
Går till blå stjärnan i göteborg..

CamillaS
0

#13 he he jasså, ja det var ju inte nära direkt, då bor jag närmre ;)
synd då, tänkte att du visste av nån bra vetrinär i detta område, men ja ja du bor i gbg. lite kul ändå att marsvinet kommer från dom här krokarna men befinner sig ända nere i gbg ;)

Emelie-E
0

#14 Jo, mina marsvin har åkt bra långt :P Den andra kommer ju från skåne har jag för mig:P

CamillaS
0

ok. he he resemarsvin :p åkte du ända ner till skåne själv eller transporterade nån upp marsvine till dig?

Emelie-E
0

Det marsvinet kommer också från den privatpersonen:P så jag åkte bara till gbg och köpte dem:P

CamillaS
0

ok. praktiskt. :)

Systertt
0

Alltid tråkigt när någon går bort.. Hoppas det blir bättre.

CamillaS
0

#19 mm… allt gick så fort bara, helt plötsligt så fanns han inte mer.. kan fortfarande inte fatta att han verkligen är borta.. :'(

FeliciaS
0

Nej, stackarn! <3 Stackars lilla söta gulleplutt… *tröstkram*
Se till bara att skaffa en kompis till din ensamma gris så att h*n får leva vidare med en kompis :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

CamillaS
0

#21 jag ska absolut skaffa en kompis till Ådi.
är på marsvinsjakt för fullt. ;) tror Ådi blir gladare med en kompis igen..

[findusen]
0

nej så tråkit :((( han fick kanske d där trumsjukan eller va d heter… som dom kan få om dom inte äter tillräckligt me hö….
ska hädanefter se ti att alltid ha bio-lapis hemma ifall att nåt sånt inträffar.. tror d e d som räddat min phille faktiskt.
som sagt går d jättefort :S

FeliciaS
0

#22 Ja, det tror jag med. Det är så jobbigt med sorg, så hemkt… Hoppas du hittar någon underbar liten krabat <3

Mvh Felicia

CamillaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#23 jag har ingen aning om det bara var diareèn eller om det låg nån bakomliggande sjukdom… men kommer aldrig få veta det heller, nu springer han över regnbågsbron till alla andra marsvin som vandrat samma väg här på mif:'(

#24 ja, jag hoppas jag hittar nån liten krabat som både Ådi och jag trivs med :)

FeliciaS
0

#25 Japp :) Letar du efter första bästa eller är det någon spec. ras du vill ha?

Mvh Felicia

CamillaS
0

#26 ja det är frågan det… skulle vara lite kul med en? hmm… american crested, kanske.. skulle vilja ha satin, men det är ju den där grejen med OD som stoppar dom tankarna… annars har jag alltid velat ha en satin sen jag såg dom för första gången, visserligen på bild men dom e så fina.. annars vet jag inte riktigt än.. men vill att det ska kännas rätt iaf.
funderade på sollentuna mässan, men tydlige får dom inte sälja djur där så därifrån blir det vel inget antar jag, om jag inte kan komma i kontakt med nån uppfödare förstås:)

FeliciaS
0

#27 Det är ju smart att gå dit och prata med uppfödare kanske ja :)

Mvh Felicia

Abico
0

#27 - Eller så åker du dit för att dregla över marsvinen bara ^^ Fastnar du för någon speciellt, så kolla upp ras + färg och lägg på minnet :P

Hanna 

FeliciaS
0

#29 Ja, precis :D

Mvh Felicia

Cuyi
0

Ja sorgen är verkligen stor. Mitt lilla marsvin Maja dog i oktober. Många kramar och lycka till att hitta en ny kompis!

CamillaS
0

#29 ja, precis^^

#31 beklagar sorgen för ditt marsvin också..
Tack så mycket.
allas stöd är verkligen guldvärt så tack alla som skrivit i denna tråd :')

Bella-R
0

Börjar nästan själv gråta när jag läser din tråd. Va sorgligt Gråter Vila i frid lille Fix. Massa tröstkramar!!

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

EllaB
0

Så tråkit:-(

Jag vet hur det kenns. Mn lilla Märtha dog förra året när hon skulle ha ungar.

Nu har jag två nya marsvin som heter saga o maja

CamillaS
0

#33 mm.. skerv bara som jag kände.. tack för tröstkramen :(

#34 vad tråkigt att höra..
men endå lite roligt med nya marsvin :)