Hö kostnad!
Såg idag att två påsar hö med lika mycket hö i har väldigt stor prisskillnad…. Där vi köper kostar det sådär 10 eller 11 kronor, men jag var inne i en annan djuraffär idag, där en likadan höpåse kostade 30 kronor!
Vad kostar det där ni köper hö egentligen??

25 kr liten säck 100 kr för stor säck :)

Jag köper balar direkt från en bonde, kostade 20 kronor sist vi hämtade men pga av tt han inte har så mkt hö i år har priset höjts till 27 kronor. 1 bal räcker i runt 1 månad för mig när jag har ca 15 marsvin.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Våra påsar är ca 50 cm höga.
vi har eget.

Har ni inget hö?skämtar du?
Vi köper 100liter för 100 kr på granngården

**Vem har sagt att de inte har nåt hö?
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
I djuraffären kostar det 18 kr/ påsen. Det är ganska stora påsar men sen jag köpte mögligt hö där för ett tag sedan så har jag köpt på ica. Liten påsen för 17.95 eller nått spnt.
Hanna

Där jag köper kostar det 20 kr och i en djuraffär 40 kr!

där jag köper mina balar sågspån kostar dom 55kr.
Jag köper i djuraffären, bra och fint hö - grönt och luktar gott i princip alltid :) En påse kostar 29 kr eller 39 kr (kommer inte riktigt ihåg) och den är ca 1m på längden och rund-lång typ ^^, Svårt att förklara men ni vet säkert :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Köper från en gård, minns inte priset just nu ^^
- Mvh Emma

tar hö från stallet, har 2 ponnyer oxå. 2 kr/kg
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

har köpt på ica, på jobb o i djuraffärer .. de jag köpte sist var jätte fint .. men skulle helst inte vilja köpa i djurafärrer alls :/
priserna varierar .. på jobb kostar det 10 kr, höt i djuraffären jag köpte sist kosta mig nästan 25 kr :O funderar på att hitta ngt billigare och större i närheten .. men undrar om det finns granngården nära mig ?! :P
Jag betalar 29 kr för 30 l, eller 4 såna påsar för 100 kr.
Påse på 110 l kostar 99 kr.
Nästa vecka har jag möjlighet att köpa av en som har hästar. Hon tar ca 2 kr/kg.

Vi köper en rundbal på 250 kg för 300:-
tror "mitt" hö kostar runt 20 kr. *fiskminne*
sen till er som säger att ni köper på ica… är höt inte dammigt? har fått göra de vid typ 1 tillfälle då djuraffären har haft stängt och det verkligen krisar :S min ena gris nyser som bara den av de höt och även jag gör de då jag egentligen är höallergiker, har inte ni det problemet?
#17 - Nä, jag tycker inte att det är värre än det från djuraffären. Det är lika bösigt :/
Hanna

Jag köper 5st påsar för 100:- på Djurmagazinet. (asså man får 5st för en hundralapp) så att ni inte tror att de kostar 100:- st! XP
Var bor du :P ?

ojdå jag har ju tittat fel. hmm det gäller ju hö! jag köper av en bonde 15kr balen. eller så köper jag av min granne för 20kr balen. ;))

Jag köpte en "stor" höpåse för typ 48 kr . *jäkligt dyrt*
Får gratis *L* 
#7, gud vad söta marsvin du har ; D
men vet inte riktigt ;P olika
Nu har jag hittat ett jättebra ställe att köpa hö på :) Irene gav mig tipset. Vid Backaplan i Göteborg ligger Naturnära (http://www.naturnarabutik.se/) där kan man köpa en sopsäck med hö för 60 kr. Höet äts i mängder här hemma ^^
Hanna

I djuraffären kostar en hö 29 och en lika stor påse på ICA kostar 20 kr så jag brukar köpa på ICA mest.

Den lokala djuraffären tar 15kr/1kg hö,
City Gross tar 22kr/1kg hö.
:)

Jag köper från bonde.Där kostar det 100 kronor för fem höbalar.

Köper en påse med 4 kg för 60kr.

Köper 1 stor påse från Granngården för 99:-
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag får mitt gratis, får hämta så mycket jag vill
får gratis

100 kr (eller mer, e inte riktigt säker) för en stor påse ekologiskt hö på 100 liter och 37 kr för en liten.

jag bor på landet, har eget hö, kan tyckas att det är lyx, men det är en hel del jobb att ta in det.
men det är alldeles på tok för dyrt att köpa i djuraffärer
Om jag ska köpa i djuraffär nu så blir väl kostnaden för höet 1000 kr på en månad. Köper jag från ett stall hamnar jag på kanske 100 kr. En himla skillnad!
Mina marsvin får av samma hö som jag köper till min häst och där kostar det 12 kr/balen och balarna väger i snitt 11-12 kg. :) Billigt och bra. :) Och grisarna äter ju lite om man jämför med hästen - så deras del är ju som "gratis" för mig. :p
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
förut köpte ja hästhö från en bonde, men även om d va billigt gick jättemkt ti spillo för det var så grovt o marsvinen tyckte inte allt va så gott..
sen ja börja jobba i djuraffär köper ja där. ekologiskt hö (jularps tror ja d e) o marsvinen fullkomligt älskar det! Icas hö kommer inte ens i närheten…. o visst det kostar lite mer men som sagt marsvinen älskar d :) (39 kr för en påse)
#26 Där köper vi spån! Hjälp vad bra att höet är bra till marsvin där, ska börja köpa det nästa gång vi åker dit :D
Mvh Felicia
#40 - Det är jätte bra :) Tyvärr ligger det långt bort :/ Och mamma tycker att det är en omväg att köra den vägen från jobbet. Vi ska kolla idag om höet på jordnära är något att ha, det lígger ju närmre ^^
Hanna
#41 Okej :) Hur mycket hö är det då?
Mvh Felicia
#42 - Det är en svart sopsäck full, om du menar från Naturnära (?). Men tyvärr fanns det inget på Jordnära :( Så vi får ta från djuraffärn ett tag till. Jag tycker inte riktigt om det, men hö ska dom ju ha.
Hanna
#43 Japp, menar från Naturnära. Var höet fräscht? Dammigt, fuktigt, tunna/späda eller tjocka/grova strån?
Mvh Felicia
Jag köper hö av en kompis. Jag får en balhö för 25 kr och den räcker ca 1 månad till 5 marsvin och 1 kanin :)
#44 - Jag tycker höet var vädligt fräscht. Jag tycker att djuraffär hö luktar hemskt trist jämfört med det. Naturnäras luktade som höet i stallet och det anser jag själv är äkta hö ^^ Jag har för mig att det var ganska tjocka strån. Men det var så länge sedan det tog slut nu…
Hanna
#46 Djuraffärshöet här är tur nog riktigt bra! Speciellt när det är torkat hösilage, luktar sååå gott och är grönt, marsvinen älskar det! Okej, låter bra ^^, Jaså… Mina marsvin lämnar de grova och mer fiberfattiga stråna.
Mvh Felicia
95 kr för 110 l. Det är ekologiskt odlat hö, det bästa jag nånsin köpt till mina marsvin. Allt annat jag provat har de knappt ätit av. Så även ifall det är dyrt är det värt det.
#48 Så bra! :) Men man besprutar väl ändå inte gräs som ska bli hö?
Mvh Felicia
köper en bal hö för 20 kr och de varar ca 4-6 dagar en sådan bal till mina 25 marsvin och 2 kaniner..
#50 Oj, har du 25 marsvin!?
Mvh Felicia
mamma har ett med,, men ja 25 av dom är mina.. sen plus ungar lite då och då

köper 110l fär 99 kr på granngården
räcker väll en månad, dock går en del till "spillo" de stampar ner de och pinkar på höet, så då går mer små hö högar..
#52 Oj… Hur gammal är du då?
Mvh Felicia

Jag köper en stor säck för 79 kr, och det varar länge till mina 2 små troll;)
jag är 16.. hållt på med marsvin i ca 8-9 år.. fött upp i ungefär 7 år och ställt ut i ca 5 år..
Höet är gratis xD Tar hem ifrån stallet. Har faktiskt ingen koll på vad en sån bal skulle kosta, men betalar inget för de iaf :)

Våra marsvin äter bara hö från Ängelholm där dom är uppfödda xD
vi köper vårt hö på hästbiten i ängelholm:P samma ställe som vi köper deras mat:P