Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 55 ggr
Viiiktor.98
0

Ensamhet utan djur

Hej!

Detta inlägg har jag lagt på flera ”ifokus” sidor då jag inte hittar något allmänt för alla djur… (har jag missat att det finns?)

Jag bor i en större tvåa på 70kvm. Jag arbetar väldigt olika tider på hela dygnet och har även ett distansförhållande så ibland åks det iväg ett par dagar ibland. (Familjen bor nära och kan hjälpa till)

Nu till ämnet & frågan… under hela min uppväxt har det varit djur. Fiskar, ödlor, sköldpaddor, hundar och fåglar. Allt har varit otroligt och det finns inget större intresse för mig än djur. Så fort jag får chans går jag på mässor, utställningar och olika djurparker (medveten om att åsikter går isär angående det).
På grund av att min situation ser ut som den gör kan jag ju inte ha exempelvis en hund som vore drömmen. Men allt jag tänker & läser om är djur och jag känner mig så otroligt ensam utan djur när jag är hemma.

Vad hade ni gjort? (Utom dumpa tjejen, byt jobb osv hehe…) Finns det något som går att ha eller vad rekommenderar ni?

Ursäkta för långt och mvh.

Ljungåsen
3

Oregelbundna tider är inget större problem för att ha marsvin, men att du åker bort några dagar då och då ställer till det. Enligt djurskyddslagen ska marsvin ha tillsyn minst en gång per dygn, men personligen hade jag aldrig vågat ha tillsyn så sällan, speciellt inte av någon som inte lever med och känner marsvinen ordentligt, och kan avgöra hur de mår.

Marsvin är grymt skickliga på att spela friska, så det är högrisk att den tillfälliga marsvinsvakten inte märker när någonting är fel, och att du sedan när du kommer hem får en smärre katastrof att ta hand om.

Viiiktor.98
1

#1: Tack för svaret! Låter som att marsvin blir uteslutet då. :/