Bruten tand, poängavdrag?
Jag såg igår att Konrad har slagit av lite av sin ena tand. Det är ytterstlite han har slagit av och det är på sidan av tanden. Men ger det mycket i poängavdrag? Eller är det ett diskvalificerande fel? Jag som hade anmält honom till sollentuna mässan :/
Hur lång tid är det till utställningen? Det gick en flisa av Sunes ena tand för ett tag sedan, men på några dagar (vecka?) så var det snyggt igen. Det kan visserligen varit längre tid när jag tänker efter… Men ändå, tänderna växer ju och om dom får bra att gnaga på så slipar ju tänderna till sig ganska fort.
Hanna
Utställlningen är på fredag så det är ju bara några dagar kvar. Okej jag får hoppas att dom hinner fixa sig även om det inte är troligt men hoppas kan man alltid :P
Ja, hoppet är det sista som överger människan :)
Jag ska hålla tummarna för dig.
Hanna
är det pet?
Helena
#3 Ja det är sant :) Tackar så mycket :)
#4 Japp det är i Pet
I pet är det ju hur marsvinet mår, och en trasig tand lär dra ner poängen. Är dock inte säker på det, men det är min teori:P
Helena
Hur mycket av tanden är det som är avslaget?
Är det bara en liten flisa kan du ta en nagelfil och fila till dem=P
Det blir poängavdrag i pet om de har bruten/söndrig tand, och det kommer dras poäng på punkten kondition.
#6 Jo det är nog så :P
#7 Det är bara en liten pyttebit, jag försökte ta kort men kameran är så dålig så det syntes inte ens. Jag kan nog drömma om att lyckas fila honom i munnen :P Men ett försök kan jag ju alltid göra. Tack för tipset :) Åh vad synd :/ Varför var han tvungen att ha sönder den nu för :P
#8 Jag tror inte det blir mycket poängavdrag, kanske 1 poäng?, om det bara är en liten flisa. Lycka till! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Det blev inga poängavdrag :) Det var ju så litet så jag tror inte ens dom såg det :P
#10 Så bra :) hur gick det annars då?
Mvh Felicia
Det är ju inte sant :( Nu har hugo slagit av båda sina övre framtänder typ helt :( Jag undrar vad dom gör när jag inte ser dom egentligen dom måste ju hålla på och springa in i väggarna och ha sig.
Föressten kan ha dricka ur vattenflaskan tror ni? eller går det inte när tänderna är av? Alltså det är dom 2 överste som har gått av helt man ser typ bara 1mm tand ungefär som när bebisar håller på att få tänder. Jag vet urdålig på att förklara men :P Iallafall kan han dricka ur vattenflaska eller ska jag ge vatten i skål?
#12 & #13 - OJ :O Hur äter han då? Vatten är nog inga problem, där andvänds ju inte tänderna.
Hanna
#12 #13 Vattnet är nog inga problem… Håll koll på att han dricker bara. Grönsakerna får du ge i små bitar, kruskakligröt kan ju vara optimalt så får han i sig kostfibrer ifall han inte kan äta jättemycket hö :)
Mvh Felicia
Han äter hö har jag sett det verkar inte vara några problem. Och maten har jag hackat i små bitar och då kan han äta själv. Det är ju typiskt att det var just nu eftersom jag är i skolan en hel vecka nu och kommer inte hem förens nästa helg :(