Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2037 ggr
Wiizy
0

Maggies öga rinner? :/

hej, maggies ena öga rinner . såg det nyss å det var alldeles gegigt! kan inte riktigt beskriva hur det ser ut, å kameran är urladdad… fasen! '

det ser väldigt "vattnigt" ut (dvs. ser ut att vara mycket vatten i, eller var eller vad det nu är.)

bör jag åka till vet med henne? isåfall, behöver jag åka redan idag, eller kan jag vänta tills imorn? tror ni att det är akut?

Jag ska gå å göra rent ögat nu iallafall! jag skriver mer sedan, ville skriva här först så jag kanske hann få nått svar medans jag tvättar ögat. :(

// Ledsen & Orolig Lollo/Matte…

Hatasallad
0

Fått nåt i ögat? Förkyld? Eller ögoninflammation? Men jag tror att hon har fått nåt i ögat:P

Wiizy
0

#1 - Jag har ingen aning. :/

Men bör jag åka iväg eller avvakta? hon äter ju :)

Märkte när jag hade henne i knät att om man pillar lätt på ögat (ni vet, när man ska torka bort) då blundar hon en bra stund, innan hon kisar o 2 min typ.. Mystiskt!

Hatasallad
0

Du kan ju titta hur hon ser ut imorgon. Det var typ så min hund reagerade när han fick nåt i ögat. Men efter stund såg det bra ut

Wiizy
0

okay, tack…

Wiizy
0

Ögat rinner fortfarande. å hon kisar väldigt mycket… Ledsen

Hon lägger sig ner i mitt knä, typ som om hon skulle dö… tyckte andningen blev tung, men kanske inbillade mej. Iallafall, nu käkar hon gurka och springer lite på min säng… hon kisar som fan å ögat bara rinner. Gråter

Är så jäkla orolig, snälla… nån som e uppe nu och vet vad jag ska göra?!

Fiona
0

ringg vet. och hör med h*n ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

trocadero
0

Har du kollat så att hon inte har något i ögat? tex ett höstrå eller något? eller att hinnan ser skadad ut? Är vätskan helt klart genomskinlig som rinner i från ögat eller är den lite vit eller gilfärgad?

Wiizy
0

Hon har inget i ögat.

Asså jag vet inte, det är lite genomskinligt-vitt…

[starlights]
0

#8 Det finns en receptfri ögon salva på apoteket som heter Noviform, som du kan köpa om du tror det är ögoninflamation hon fått.

Wiizy
0

Jag vill prata med vetrinär först. :/

FeliciaS
0

Ta det lite lugnt, jag tror inte det är någon fara. Jag tror hon har fått någonting innanför ögonlocket som ligger och irriterar. Min hane hade fått ett litet höfrö innanför ögonlocket och det svullnade upp lite, blev irriterat och det var en grumlig vätska där. Jag lyfte på ögonlocket, tog en rengjord pincett och plockade bort det lilla fröet. Kolla efter men var försiktig så att du inte irriterar mer, och så att du får bort allt om det finns något där. Efter ett par timmar kommer det bli helt bra igen isf :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Wiizy
0

Det finns verkligen ingenting där! Jag hittar inget. -.-'

Abico
0

#12 - Om du känner dig orolig skulle jag råda dig til att ringa en veterinär och  fråga vad h*n tror om saken.
Lycka Till!

Hanna 

CamillaS
0

Hur har det gått?

Wiizy
0

Gick bra, gick över av sig själv. har glömt & uppdatera bara *S*

CamillaS
0

så bra då :)

Wiizy
0

tack för hjälpen! :-)

FeliciaS
0

#15 Skönt! :) Då kan jag låsa tråden eftersom att den inte är aktuell längre? ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Wiizy
0

visst !

ciss
0

Vad skönt!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se