jag blir så arg!!
ååh jag blir så arg. jag har en på msn som har ett marsvin, och hon och jag brukar chatta lite och så. innan marsvin.ifokus visste jag inte att marsvin ska vara minst två st, så då brydde jag mig inte så mkt om det. men sen så skickade hon en bild på hennes marsvin och då såg jag att det där marsvinet hade typ jättelånga klor, det såg jätteilla ut.. så då sa jag det till henne och hon tyckte inte jag skulle lägga mig i det. tror inte hon har klippt klorna än. förresten hade hon saltsten i buren och en bur för HAMSTRAR!!! xO grrrrr!! har jag helt fel i det här inlägget eller? säg till då, då ber jag om ursäkt men..

Jag tycker precis som dig.. Klorna ser verkligen hemskt långa ut! Tycker absolut att du gör rätt som säger till henne, skärper hon sig inte snart så tycker jag att man ska anmäla henne. Hon vanvårdar ju sitt marsvin och håller dessutom marsvinet ensamt! Stackars, stackars marsvin. Blir så ledsen när man ser sånt här 

Men herregud, anmäl henne… :S
1. Lag på att marsvin ska vara 2.
2. Hon har inte ens laglig bur för ett marsvin.
3. Marsvinet's klor MÅSTE klippas, annars kan dom fastna och dra av klorna.
du har helt rätt med detta, bra att du reagerade… fy f*n vilken idiot som har det så… ANMÄL!!

jag chattade lite med henne alldeles nyss . hon sa att hon skulle köpa en större bur nästa gång hon skulle till djuraffären. tur det, men när jag frågade om hon hade klippt klorna sa hon att jag var tjatig och loggade ut.. :/ men jag får se om hon köpt en ny bur nästa gång vi chattar.

Prata med henne igen eller hänvissa henne hit till oss. ;))

#4 håller med… jag ryyseer när jag ser på den:'( gör det inte hemskt ont för marsvnen om man inte klipper klorna? är dte inte bättre med för korta klor en för långa??
Alltså, jag tycker det är konstigt sånthär. Ingen vill väl på allvar behandla sina djur illa? Då borde man kolla upp hur de egentligen ska ha det och speciellt se till att de inte far fysiskt illa! (klorna)
Försök prata med henne om det på ett snällt sätt, jag tror folk lyssnar bättre då än om det bara är en massa kritik.
Usch så hemskt :( Det är bra att du reagerar! Jag förstår inte heller hur man kan behandla sina djur illa på detta viset.
Hanna
Vårat första marsvin köpte vi, då gick vi i 3,an..
Då viste vi inte att man skulle ha två marsvin..
Men han vart värdens kelgris och vi lärde han tricks : )
Sedan när gammlingen vart 4 eller 5 år köpte vi en hona, han vart överlycklig och super mallig. Men han försökte inte ens para sig med honan. Han var inte en sådan hane, våran kompis hade honoms brosa och när vi reste bort fick han åka dig och hälsa på hans brosa och hans marsvins kompisar…
Teddy Lillstrim dog, 06.
Han vart 5 år,4 månader och några dagar.
Ett marsvin med kärlek fick ansluta sina ögon i sin bardomsbur som våran kanin lånade under hans uppväxt<!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
** holler me wizy ! ,, ANMÄÄL, !
**
Usch… Håller med åsikter i #2…. Anmäl henne! Hon har ju brytit mot två lagar dessutom och marsvinet lider… >.<
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus