Hur få marsvinet tjockt?
hej, eftersom jag ska köpa ett marsvin som är väldigt smalt (ägaren finns på Mif.) så undrar jag , hur får man uppe henne i vikt?
Hur mycket mat m.m ska man ge henne? & hur ska det gå med dom andra 2? som är en aning tjocka, dom kanske tar hennes mat?
ska jag skilja dom åt ett tag isåfall med burar brevid varann? :S

En del marsvin kan vara lite blyga och ranglåga och inte riktigt våga sig fram till maten när de andra är där. Du får se hur ditt nya marsvin beter sig. Annars är vetegroddar och vetekli, som ges antingen torrt eller som gröt, bra mat för marsvin som behöver extra hull. Både vetegroddar och vetekli finns i livsmedelsaffären, ibland i mjölhyllan och ibland bland hälsokosten.
Jag har nu börjat ställa in två matskålar till tjejerna eftersom att jag märkt att Wilma börjat jaga iväg Greta från den stora skålen. Annars kanske du kan ta ut den spinkiga grisen ur buren och ge henne mat vid sida om, iaf. tills hon lagt på sig lite mera.
Hanna

#2 - det jag menade, jag har redan varsin matskål till dom 2 jag har hemma just nu. :) men undrade bara om den nya!
Det har kommit mååånga sådana trådar på sistone :) Kolla bara där, tryck på Framåt »
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#3 - Ja, men då kan du väl ställa in en skål till?
Hanna

#4 - sry *s*
#5 - arå!! ;) men rädd att hon tnte får äta ba :P