Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1594 ggr
CamillaS
0

Kan marsvin mysknastra?

ja kan dom det? eller betyder det bara att dom hotar när dom knastrar/gnider/hackar sina tänder mot varandra? jag har hört två typer av knaster. ett när det låter väldigt intensivt och det andra som låter väldigt milt i samband med att dom blundar..
så ja, nån som vet? :)

FeliciaS
0

Jag tror att det ena sorters hacka tänder är när de inte har något för sig direkt, typ som man säger oss "rulla tummarna"… Det andra sättet, mer intensivt, är ju som du säger hot/agression :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

shintaida
0

Sen kan dom hacka tänder när godiset som utlovas, inte kommer tillräckligt fort!

// Shintaida

FeliciaS
0

#2 Ja precis! :) Men det är ju typ för att de är irriterade för att man inte kommer tillräckligt fort ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mossedal
0

Trådkapning ;-)

Hur "allvarligt" bör man ta hot/agressionshackandet? Har en hona som springer unden när man ska ta upp henne, och efter idogt jagande runt buren hackar hon tänderna. "Vågar" jag ta upp henne då? Vill ju inte att hon ska "vinna" på sitt sätt - man måste ju kunna ta upp henne.
De gånger vi "fått tag" i henne och kunnat ta upp henne har hon inte gjort något…

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

idipidi
0

#4 De ska absolut inte göra utfall mot människor. Det är väldigt ovanligt och extremt dåligt temperament. Marsvin är väldigt fredliga djur.

ciss
0

Tror absolut att dom kan mysknastra! Mitt förra marsvin Nattie höll gärna på & knastrade när vi gosade. Hon var absolut int agressiv, tvärt emot. Hon låg och halvsov :-)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

CamillaS
0

#6 ok :) bra att veta :)