Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 2244 ggr
Stormviskaren
0

Sollentuna mässan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur många är det som ska dit? vilka djur ska du ha med?

1. Stormviskaren (Anna) 1 Alpaca hane och 2 teddy honor.

skriv på listan så kanske vi kan ses där? :)  

(det är jag på bilden :D)

Cavia
0

Jag ska dit på lördagen, ska ställa en rexhona, en rexhane, en crestad hane, en selfhane och en satinhane.

Alla djuren heter JumJums i "förnamn" utom selfen som är från Danmark och heter Golden Gates först =)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Stormviskaren
0

å vad roligt jag kanske hälsar lite nätt på dig. blir lite blyg i bland. Men du får gärna komma fram och säga hej till mig :) jag kommer ha en grå hudtröja på mig med ett marsvin på ryggen :) jag är där alla dagarna. men inte så länge på söndagen.

ciss
0

Jag & en kompis ska dit :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Bella-R
0

Jag blir ev där. Vilken dag har jag ingen aning om, men förmodligen på lördagen.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

[Liinda]
0

Jag ska dit på fredagen och marsvinen jag tar med är 1 Cuy , 1 klippt peruan och 2 blandisar :)

CamillaS
0

jag ska försöka ta mig dit, men det blir min första marsvinsutställning så jag kommer inte ha med mig nå marsvin, ska bara titta på och lära mig hur allting går till. :)

men ni får gärna komma fram och hälsa på en blygis (nämligen mig) ;)

trocadero
0

Jag ska dit på fredag och ställa 3 i pet och på lördagen ska jag ställa 3 skinnysar.

Stormviskaren
0

5# har du varit på utställningar förut?? jag känner igen dig ^^

Chippers
0

Jag ska dit.. ska bland annat hämta hem en liten marsvinskille från Luneas :-)

ciss
0

Skoj att ni ska dit, hoppas vi ses :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Liinda]
0

#8 Jepp jag har varit på utställningar förut. Kallhäll, Julita och Tillberga är dom jag varit på :)

allobosia
0

jag ska dit, men vet inte vilken dag.. Jag skulle ha ställt ut min skinny men han dog för några dagar sen.. =/

Stormviskaren
0

Ingen mer som ska dit? :O

Stormviskaren
0

Ingen mer som ska dit? :O

Stormviskaren
0

FeliciaS
0

Var där 2006 men bor långt ifrån så nepp.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

idipidi
0

Snart smäller det! Kan ju uppmana alla med möjlighet att komma dit i eftermiddag kl. 17. Då bygger vi upp montern och burarna. Är vi flera så går det ganska fort.

paronskrutten
0

Åh, jag vill det, men kan inte, har typ influensa :(

Helena

[Liinda]
0

Är det någon som vet hur det går till med burarna? Har man atomatisk en bur när man har anmält sig? Eller måste man säga till om det speciellt? Gör man det innan eller när man kommer? Och kostar det något extra? Är det spån och så i burarna klart när man kommer eller måste man ta med spån själv och så?

Många frågor jag vet men :)

idipidi
0

Burar finns till alla utom de som har sagt till att de inte vill ha det. De är numrerade så att ens katalognummer står på buren. Spån och hö finns. Grönt får man ta med själv.

[Liinda]
0

#20  Okej vad bra. Men får man en bur till varje marsvin man har med sig? Jag har ju med mig 3 hanar ska dom 3 dela på en bur då eller får dom en varsin? Om man har flera burar har dom ordnat så att man har burarna bredvid varandra? :)

idipidi
0

Det är alltså små utställningsburar, 30x40? Jag chansar, nåt åt det hållet i alla fall. En per marsvin och numrerat i nummerordning. Så om de inte är lika gamla så kommer de inte vara brevid varandra. Så "dom" (= jag och några till) har inte ordnat så att de kommer brevid varandra. ;)

[Liinda]
0

Okej nu vet jag nog allt tror jag :P Tack så mycket för svaren :)

[starlights]
0

Tänkte bara önska alla som ska ställa ut i Sollentuna ett stort lycka till!!!=)

Hoppas ni vinner många fina priser!

Cavia
0

Tack tack. Jag vet iallafall att jag får en BIR med mej hem, eftersom min satinhane Aston Martin är ensam anmäld satin Räcka ut tungan

[Liinda]
0

Tackar och lycka till! :)

Abico
0

Jag hade velat åka o.O Men det är ju lite sent påtänkt nu.. Och långt också antagligen.
Lycka till alla!

Hanna 

[Liinda]
0

#27 Det är aldrig för sent :D Har du väldigt långt eller?

Abico
0

#28 - Enligt eniro tar det 4 timmar att åka ^^'

Hanna 

[Liinda]
0

#29 jaha oj det var det en bra bit  :S

Stormviskaren
0

jag kommer dit imorgon :) ska bli roligt. Hoppas nu att det går bra för alla och att ni alla har en trevlig och rolig dag. OCH kom ihåg. Hur det än går på utställningen har du alltid med dig samma djur hem. Det är inte mindre värt för att de inte går så bra just den gången :)

Stormviskaren
0

Jag kommer att ha med mig en Peruan där ifrån på Lördagen :) Från Lena Tysk. Vibys upppfödning :) så kommer ni få se massor med bilder på henne sedan :D

idipidi
0

Jag har suttit på mässan halva dagen idag i vår monter. Ganska trevligt. :) Skinnysarna var omåttligt populära…

CamillaS
0

Säljs marsvin på utställningen?

trocadero
0

#33 Jasså är dom? Förra året kom det fram massor av folk till mej som tyckte att dom var fula och äckliga (även några som tyckte dom var söta så klart)… kanske attityden ändrats sej lite då.

idipidi
0

Nja, alltså folk tror ju av nån anledning att de kan kläcka ur sig vad som helst bara för att man visar dem på en mässa. Ingen respekt för att det faktiskt är någons husdjur. Rätt sjukt. Men idag hörde jag bara ensktaka "stackars dem" på avstånd. Direkt till mig var det bara positivt. Åh så fina, söta, ser ut som flodhästar, oj har jag aldrig sett förut, åh så varm och len o.s.v. Bara man kan prata för sig och berätta att de inte är sjuka o.s.v. så brukar det gå bra tycker jag. Anita har ju varit med mig på mässor, PR o.s.v. massor av gånger sedan hösten -03 och jag tycker inte alls att jag fått så mycket negativt. De negativa brukar det gå att prata till rätta. ;)

idipidi
0

#34 Det kommer säkert vara en hel del marsvin där som är till salu, men man får inte sälja djur på mässan. Det kommer finnas många uppfödare att prata med och om man hör av sig i förväg kan många leverera bokade djur. Man kan också boka marsvin för senare leverens. Det är mässans regler, att man inte får sälja där.

[Liinda]
0

StormmillaGirl var du där på fredagen? Jag har för mig att jag såg dig där :)

Stormviskaren jag tror jag såg dig! :) Men jag vågade inte hälsa ifall det inte skulle vara du :P haha

CamillaS
0

#38 nepp, jag var där i lördags :)

Stormviskaren
0

38# jag såg dig :D hihi men jag vågade inte hälsa XD du hade ju en cuy som mötte min alpaca hane :)  jag som stog och beundrade tassarna ^^ skit coola är de ju med så många tår. hihi

FeliciaS
0

#29 Fyra timmar till Sollentuna? Knappast. Minst 5 timmar, troligtvis kanske uppåt 6 timmar. Vi har mycket släkt där och har åkt dit mååånga gånger! :)

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

33# haha ja vi satt i montern några timmar ^^ usch vad trött jag var på Lördag kvällenj agsomnade med min nya Peruan på magen klockan 21.20.. så Elin (min kusin) Fick ta och stoppa ner henne i buren ^^

Piggelins
0

#42 haha^^ stakars peruanen… du mosade henne nästan… (hehe) hur gick det med hamstern föresten???

Stormviskaren
0

43# han mår prima sitter i en hamster bur på mitt rum nu ^^ Hans ägare kommer nu i veckan och hämta honnom :) (Emma ville ha kvar honnom)

CamillaS
0

jag såg nån tjej i montern som höll en abbesinier i sin hand, vem var det då? ^^

FeliciaS
0

#43 Sicken sötis ^^,

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

45# det var ingen Abby ^^ det var en Peruan :D Om det var jag som höll den alltså :D men var det nån yngre tjej på kanske 10år kan det varit en Abby.. mne tror du menar Peruanen :D

Stormviskaren
0

46# hihi tack det är jag som har honnom just nu :D men han ska snart till sig ägare som ska ha honnom livet ut :D

CamillaS
0

#47 he he jopp det var den hi hi den har ju inte fått sin långa päls än, trodde det var en abby ;) visste inte vem du va annars hade jag föröskt klämma fram ett "hej" ;D he he jag köpte den röda handduken som du har med i bilden ;) kanske du minns mig?

FeliciaS
0

#49 Det som inte skiljer dem åt är ju att abessinierbebisar har tydliga virvlar redan som små :)

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

49# hihi ja jag minns men jag e lite blyg (A) så vågade ju inte säga hej precis så :D

Abico
0

#41 - Asså ;P Eniros vägtiduträknare kanske är recerförare? Eller så kör dina föräldrar låångsamt ^^'

Hanna 

CamillaS
0

#50 a det e sant tänkte inte så långt, inte igår iaf, men tittade bara lite snabbt ^^.

FeliciaS
0

#52 Haha :) Jag tror nog på det första.
#53 Ja, då kan det se ut som lite vad som helst ;)

Mvh Felicia

[Liinda]
0

#39 Okej då var det väl bara någon som var lik dig eller så behöver jag glasögon :P

#40 haha okej vi är lika fega båda 2 då :P Men då vet jag iallafall att det var du om jag skulle se dig på någon annan utställning :P Vilken nästa utställning ska du på? Jaså hihi ja dom ser ut som små björntassar :)

[Liinda]
0

#47 aah så söt! :D

Stormviskaren
0

55# min nästa utställning är en som är i Lanbdskrona den 19/1 -08men jag kommer upp till norrort igen i sommar då det är SM så den ska jag på :)

[Liinda]
0

#57 Okej , Men SM är väl i Svealand? I Eskilstuna där bor jag så den ska jag iallafall gå på :)

Cavia
0

#58, det stämmer, är Svealand som annordnar SM i juli i Eskilstuna…