Resa med mina 3 marsvin.
Hej ska åka ca. jaa… typ… minns inte exakt, från Göteborg - Kristinehamn iaf, ca. 2-3 ½ tim om ja minns rätt!
Åka tåg med 3 marsvin … :-) 1 stor transportbur. masa gurka, hö å någon handduk… Ska vara där ca. jaa… beror på, men siktar på 1-2 veckor men antagligen lite mindre… kommer ha fri tillgång te stooooooora marsvinshagar o gräs hela dagarna långa. =P så dom kommer garanterat få det toppen.
Men. är det snällt & låta dom åka "så långt" ?
Om det är nödvändigt så finns det väl inget annat val, eller? ^^ Jag tror inte det är något problem. Det är väl om dom blir stressade, det är då problemen uppstår. Jag skulle ta lite hö och ev. också spån från buren som luktar hemma och lägga i transporten. Är det på sommaren du tänker åka eller?
//Hanna
Hanna
asså¨jag åkte 4 och en halv timme med mina marsvin och det gick hur bra som hällst.

Mina 3 har nyss oxå rest 4.5 timme å det gick jättebra, så jag tror inte att det blir några problem:)

det går bra ska du se. jag har åkt från Ystad o till Uddevalla med fem marsvin o det gick jättebra. jag hade gurka o smått o gott i burarna. o det gick helt perferkt. ;)) så komigen ingen fara för dina marsvin. ;)) ha en trevlig o underbar resa på er.

haha tackar för svar. :-) Bar & veta.
#1 - annars hade jaag lätt kunnat fixa marsvinsvakt… men, det känns ju roligare med dom. å japp, på sommaren ^^
#4 . haha tackar! fast det lutar inte förren vid midsommar ;)
#1 - Okej. Men då är det nog inga problem :) Se till så det inte drar på dom bara.
Hanna

#6 - arå!

Hej!
Jag reser rätt vad det är med mina marsvin, eftersom jag inte har hittat någon bra marsvinsvakt där jag bor.
Ska man ha med dem på tåget finns det en del att tänka på. Man måste boka särskild djurkupé, men det är det enklaste. Det går bra att boka sista minuten, men inte de där Tradera-biljetterna.
I djurkupén är det inte direkt lugnt. En del djur blir oroliga, hussar och mattar blir ännu oroligare… Se till att marsvinen inte handlar bredvid någon blodtörstig jakthund. Läs gärna ett inlägg på min blogg http://julgrisen.bloggagratis.se/2007/12/29/425367-animalexpressen/ samt på djurtransport.ifokus.se
Se till att inte ha en för liten transportbur, marsvin har så olika resesätt… Min hane vill sova hela tiden och kräver att fruarna gör detsamma, men de vill hellre käka hö och då blir han arg och skriker högt. En annan detalj är att de gärna tjuter när någon prasslar med en påse. :)
Trevlig resa! C
Envishet och drömmar

Hahaha resan är 4-5 timmar, hade glömt det när jag skrev. var ju mitt i natten. ^^
#8 - ehhe tack för långt inlägg… :P
jorå, det med vovvar har jag koll på å allt annat med. ;) ah. ska läsa… å läst på djurtransport redan. ;-) tack iaf =)
haha ja joo, jag vet. :-) ska köpa en större snart… dvs kattbur.
tack för svar ;P

lycka till på din resa när det blir av. ;))

#10 - i sommar… ev. tidigare, men men. tack!