Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 470 ggr
Creation
0

OT: Ang. PRAO

Jag går i åttan och efter påsklovet ska jag praoa. Jag vet, det är fortfarande lång tid kvar, men det gäller att vara ute i god tid! ;)

Vart kan man praoa om man vill göra något med djur? Jag har hört att veterinärer endast tar emot gymnasie elever som studerar till att bli vet(i sthlm i alla fall). Funderar på hunddagis. Finns det någon annanstans man kan praoa om man vill göra något med djur?

Vill helst inte praoa på stall eller i djuraffärer. Har hört att det är riktiga slitjobb. Det finns nog inte så många alternativ kvar… :/

:/ Vet någon här förresten om man kan praoa på en uppfödning? För det skulle vara riktigt kul! :D Inte nödvändigtvis en marsvinsuppfödning då. ;) Kanske en hunduppfödning eller något sånt. Jag skulle uppskatta lite hjälp med att besluta mig :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[jejjas]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

att du inte frågar om du får vara i en ladugård hos en bonde det brukar vara uppskattat Skrattande

Abico
0

Jag ska också praoa, v. 11 eller nått tror jag ;P Vill nog inte jobba med djur… Funderar på att slå en signal till farmors syrra som jobbar på tidningen här i stan, där kanske dte är trevligt ^^

Men att praoa hos en uppfödare tycker jag låter knäppt. Dom flesta föder ju upp på fritiden, som en hobby. Det är ju inget jobb direkt…

Hanna 

Emelie-E
0

Jag fick erbjudande att praktisera på en kennel en gång, så det är inte alls omöjligt att det går=)

Tezza
0

Många kennlar har oxå anställda så det går nog.

Hatasallad
0

Jag har haft PRAO på en kennel, det var skoj

Abico
0

Ridskolor brukar ju ta praoer också. Men det kräver ju viss hästvana då…

Hanna 

Hatasallad
0

#6 Det är fruktansvärt vad man får slita i såna stallar, aldrig mer säger jag…. När jag å min kompis hade prao där så fick vi slita som djur medans instruktörerna satt och rullade med tummarna……

Creation
0

Tänker nog praoa på ett hunddagis. Har redan mejlat och frågat om jag får hos ett ^^ Vi får se hur det blir :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

#7 - Fy då… Låter inte så trevligt. Men det varierar äkert från ställe till ställe.

#8 - Lycka till då :)

Hanna 

[Liinda]
0

#7 det är vad jag också hört att man får göra massa skitjobb bara och inte hålla på med hästarna, fast så är det ju på många ställen tyvärr

CamillaS
0

#7 håller med, min kompis praktiserade på en ridskola förut och det var bara slit jobb och hon fick aldrig rida fastän ridskole läraren sa att hon skulle få göra det :/

#5 det har jag med när jag var yngre, tycker det var riktigt skojigt^^ hon som jag var hos hade 17 golden retriver hos sig. och jag fick i hemläxa att lära mig alla 17 namn, det var en utmaning då alla hundar såg nästan lika dana ut till utseéndet^^,