OT: Ang. PRAO
Jag går i åttan och efter påsklovet ska jag praoa. Jag vet, det är fortfarande lång tid kvar, men det gäller att vara ute i god tid! ;)
Vart kan man praoa om man vill göra något med djur? Jag har hört att veterinärer endast tar emot gymnasie elever som studerar till att bli vet(i sthlm i alla fall). Funderar på hunddagis. Finns det någon annanstans man kan praoa om man vill göra något med djur?
Vill helst inte praoa på stall eller i djuraffärer. Har hört att det är riktiga slitjobb. Det finns nog inte så många alternativ kvar… :/
:/ Vet någon här förresten om man kan praoa på en uppfödning? För det skulle vara riktigt kul! :D Inte nödvändigtvis en marsvinsuppfödning då. ;) Kanske en hunduppfödning eller något sånt. Jag skulle uppskatta lite hjälp med att besluta mig :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag ska också praoa, v. 11 eller nått tror jag ;P Vill nog inte jobba med djur… Funderar på att slå en signal till farmors syrra som jobbar på tidningen här i stan, där kanske dte är trevligt ^^
Men att praoa hos en uppfödare tycker jag låter knäppt. Dom flesta föder ju upp på fritiden, som en hobby. Det är ju inget jobb direkt…
Hanna

Jag fick erbjudande att praktisera på en kennel en gång, så det är inte alls omöjligt att det går=)

Många kennlar har oxå anställda så det går nog.

Jag har haft PRAO på en kennel, det var skoj
Ridskolor brukar ju ta praoer också. Men det kräver ju viss hästvana då…
Hanna

#6 Det är fruktansvärt vad man får slita i såna stallar, aldrig mer säger jag…. När jag å min kompis hade prao där så fick vi slita som djur medans instruktörerna satt och rullade med tummarna……
Tänker nog praoa på ett hunddagis. Har redan mejlat och frågat om jag får hos ett ^^ Vi får se hur det blir :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#7 - Fy då… Låter inte så trevligt. Men det varierar äkert från ställe till ställe.
#8 - Lycka till då :)
Hanna
#7 det är vad jag också hört att man får göra massa skitjobb bara och inte hålla på med hästarna, fast så är det ju på många ställen tyvärr
#7 håller med, min kompis praktiserade på en ridskola förut och det var bara slit jobb och hon fick aldrig rida fastän ridskole läraren sa att hon skulle få göra det :/
#5 det har jag med när jag var yngre, tycker det var riktigt skojigt^^ hon som jag var hos hade 17 golden retriver hos sig. och jag fick i hemläxa att lära mig alla 17 namn, det var en utmaning då alla hundar såg nästan lika dana ut till utseéndet^^,