Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 380 ggr
Thea-Cazzy
0

Hur mycket ska dom dricka??

Hur mycket ska marsvinen dricka nu på vintern? Jag förstår att det är mindre än på sommaren, men Thea och Cazzy dricker knappt 50 ml per dag, tillsammans!

Mari
0

Är väl egentligen upp till varje marsvin hur mkt de vill dricka?
Vissa dricker mer än andra och det beror säkert på vad för mat de får :)

Väntar med spänning på att någon som verkligen vet ska svara ^^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FeliciaS
0

Jag håller med Stirrup, det beror ju på marsvinen - vad de har ätit (hur mkt vatten det innehåller eller om det är något torrt som marsvinen behöver blanda med vatten för att smälta), hur mkt, hur mycket de motionerar, hur törstiga de är i allmänhet osv… Jag tror inte de dricker för lite iaf :) Då blir de ofta lite hängiga och slöa. Men håller man lite löst i huden och släpper ska den vara elastisk och åka tillbaka i sitt "rätta läge" rätt fort, då har de inte vätskebrist :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Tänk på att det också är vätska i grönsakerna du ger, och om du ger kligröt eller liknande så är det ju vätska även i den.

Hanna 

Thea-Cazzy
0

stämmer nog det ni säger =) Dom är lite slöa nere i buren och ligger mest i husen, men är ibland ute och springer. Men när vi tar ut dom på golvet och sätter dit lite tunnlar och grejer blir det cirkus xD Så dom är nog bara lite uttråkade, det är klart… Hur kul är det egentligen att sitta i en bur ;P. Ska skaffa en sån här "salladsboll" så får dom något nytt att roa sig med ;)