Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 704 ggr
Fiona
0

Sitter brara i huset :/

Kåln har suttit i huset dom senaste 2 dagarna som jag har vart där. Jag är där minst 3 gånger om dagen och hon har suttit där inne då. När man kmr och fyller pellets och lägger in grönsaker då kmr hon ut och visslar! Men förut satt hon alltid i höet och myste. Kan det vara något fel, isf vad? Eller är de bara en tillfällighet att hon har suttit där när jag kmr? Hon förlorade sin ena kompis för snart 3 veckor sedan men inget har märkts tidigare, så kan det vara av sorgen ? Hon har skabb och vet ska skriva ut medicin så fort som möjligt. Tacksam för snabba svar!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Abico
0

Det låter ju som om hon har det lite pissigt just nu, ingen kompis och skabb dessutom. Är det någon ny kompis på väg? Det blir däkert bättre med en ny kompis och med ett skabbfritt liv. Men det kan ju vara något annat fel också.. :/
Fast jag tror ju bara att det är så enkelt som jag sagt här över ^^
Lycka till med henne!

Hanna 

Facklan
0

hur har det gått??

Jag liter med Käln jag lider av kronisk klåda o det är inget trevligt !!!

mat muta hade jag kört o en massa inte kel men närhet !

FeliciaS
0

Jag tror hon är deppig p.g.a att hon inte har någon kompis. Marsvin är ju flockdjur och kan må mycket dåligt utan kompis. Så skaffa en till henne snarast så har du löst ett problem :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fiona
0

Om ni läser min presentation står det tydligt att hon bor med min lilla systers marsvin ! :P Det var nog bara en tillfällighet och vi håller på att behandla dom mot skabb nu så .. :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

FeliciaS
0

#4 Men man läser ju inte din presentation bara för att du har skrivit en tråd :) I tråden framkommer det inte direkt att hon bor med en kompis, så det visste inte jag. Men så bra att hon har en kompis, då är det inte det problemet i alla fall :)

Mvh Felicia

Hatasallad
0

#2 Varför inte med kel? Sellnic smittar bara mellan marsvin.

Fiona
0

#5 ursäkta borde ha skrivit i tråden att hon har en kpomis , sry :: Iaf hon är pigg och kry nu och vi håller på att behandlar och vet. kolade på dom i fredags och sa att dom såg jätte fina ut :)

#6 enligt våran vet. kunde d smitta till kaniner och maänniskor också .. *-)

Jenny

FeliciaS
0

#7 Ja, kunde vara lite svårt att veta annars :) Men det gör inget. Så bra!

Mvh Felicia

[Liinda]
0

#7 sellnic smittar absolut inte till varken människor eller andra djur. Jag har haft det på 4 av mina marsvin här hemma och det smittade varken mig eller katterna fast dom umgicks, du kan vara lugn :) "Min" veterinär sa också det till mig att det bara smittar mellan marsvin