Var kan man köpa billigt spån och hö?
Någon som vet något ställe som man kan köpa billigt spån och hö nära Borlänge? Som är billigare än på djuraffärerna…
Ändrade till en mer utförlig rubrik. /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus
Granngården har billigt spån, i balar. Kolla på deras hemsida om det finns i närheten av dig :)
Hanna

Spån hittar du billigast på Granngården eller Dalviks kvarn i Borlänge (Dalvik ligger ute i Romme) Hö blir nog billigast om man kan köpa av nån bonde…
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
okey har du någon bonde som du vet att man brukar få köpa av?
Hö går du till ett häststall och frågar om du kan få köpa av dom eller om dom vet nån bonde som säljer. :)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Köper mitt på Granngården, en stor bal som räcker ungefär tre veckor. Har ju kaniner också, räcker längre om man enbart har marsvin.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
köper spån o hö förut från en bonde som säljer till häststall. 55 för en jättebal o 50 för en bal hö som varar i evigheter! :) finns säkert i närheten av dig oxå :)

#6: Åh, billigt! Ska söka runt efter en boende.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Som ovanstående svar, köp spån på granngården i stor bal, mkr billigare än att hålla på att köpa massa mini balar i djuraffären. ;) Och hö också som ovanstående , kolla med bonden d är också mkt billigare än att köpa små påsar i djuraffären ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jag köper spån på Naturnära, en bal för 60:- Hö köper jag för tillfället i djuraffären, en påse bra hö kostar 39:- och räcker lite drygt 1 vecka.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Oj, dyrt hö, Felicia :O
Helena
#9 jag ger 12 kr för 10 kilos balar med hö och hade det inte varit för att jag hade häst känns det som en bal aldrig tar slut :p
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Hur hittar man egentligen ngn bonde i sthlms trakten? :/
#12 Det verkar vara jättesvårt, bor själv i sthlm och letat men kan inte hitta någon lämplig.

Köper i djuraffär. 40kr för spån som räcker ca 1månad, hö köper jag på hornbach, den kostar 60kr och räcker hur länge som helst…

#15 har kollat annonser (även ringt några bönder som inte haft annons fast dom har inte funnits i sthlm) problemet är ju inte bara att dom ska ha hö, utan det måste ju vara av bra kvalite vilket verkar skifta en del. Sen måste det ju vara i behändigt format också, jag har ingen möjlighet att tex varken frakta eller förvara en stor rundbal.. Sen vill väl inte vissa bönder sälja i så "små" mängder. Så det är inte bara problemet att hitta en bonde som säljer hö.

#16 Ja okej, då förstår jag.. tycker att de verkar enklast att köpa sitt på djuraffären än o besvära sig med att leta efter en bonde.. granngården ligger nog oxå för långt bort :/
Här i Stockholm köper jag "hästbalar" hö och spån, höet räcker
2-4 veckor, men jag har ju 6 grisar, så det går åt. Finns vid Länna ungefär.
Helena
Ja, Stockholm är hopplöst… Jag köper också på TB i Länna. Det är enda stället på södra sidan som jag lyckats hitta.
Tycker att det är fin kvalitet där iaf, det får duga.
Helena
#18,19 Vad kostar det där och är det ca 10kg balar?
55 ungefär tror jag för en höbal, 9 kg vart det nu när jag vägde en hel bal. Spånet är 25 kg, kostar 75 om jag inte minns fel
Helena