Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: svenska-marsvinsföreningen
Läst 1485 ggr
Fiona
0

Frågor om SMF - Svenska marsvins föreningen

jag har några frågor om SMF som ni som är medlemar där kanske kan hjälpa mig med :

1. Har dom bara rasutställningar, eller även PET-klasser ?

2. Finns det någon klubb i västragötaland? För dom har väl små "del" klubbar ? :P

Ska kolla deras hemsida , men sist jag kollade där så var d så rörigt så jag tänkte att jag frågar här först! Tacksam för svar :)

Ändrade till en tydligare rubrik. /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Wiizy
0

1. dom har Ras, Guide, Pet å massa fler.

idipidi
0

Vad är det du tycker är rörigt på hemsidan? Vore intressant att veta!

FeliciaS
0

Jag undrar som Idipidi, vad är rörigt? Jag tycker det är lätt att hitta vad man letar efter och en bra hemsida :)

1. Det brukar finnas både Ras och Pet på utställningarna, även Guide, Ost m.m. :)

2. SMF Västra heter lokalavdelningen för Västra Götaland ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fiona
0

#1 tack :)

#2 d var ett tag sedan jag var inne och kollade där nu men har för mig att d var rörigt att hitta vart dom fanns , men d har jag kankse bara fått för mig .. Fundersam Ska kolla nu igen ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Kollade hemsidan just nu och d var ju jätte lätt att hitta x) måste ha blandat ihop den sidan och någon annan , sry Generad.. #3 vad bra att du skrev d där med västra , tänkte just fråga d ;) Tack för svaren :)

Jenny

Fiona
0

Vill tillägga en fråga .. Tkr ni att d är någon ide att vara med i Smf även om man inte har renrasiga marsvin ? Det verkar ju vara pet klasser oftast också så d tkr jag, men vill gärna höra eran åsikt ! ,)

Jenny

Cavia
0

Fast för att få ställa ut i pet måste du vara medlem i SMF, du får bara ställa ut vid ett tillfälle utan att vara medlem.

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Wiizy
0

Du måste vara medlem för att ställa ut även i PET.

dreamiz
0

Är du intresserad av att ställa ut i pet så tycker jag helt klart det är värt att vara med i SMF! Det brukar alltid vara petbedömning på deras utställningar också vad jag har sett.

FeliciaS
0

#6 Tycker jag absolut! :) Man får MM (Marsvins Magasinet) och dessutom är inte avgiften så stor ;)

Mvh Felicia

idipidi
0

Faktum är att för en utställning ska få vara officiell så måste alla officiella klasser vara med och numera är det även petclass.

Fiona
0

jag har förstått att man måste vara medlem vilken klass man ställer ut i alltså ;) Har snackat med mamma nu och hon sa ja så jag ska betala in i veckan :D    Tack för alla svar :)

Jenny

FeliciaS
0

#11 Jaså, det var bra att veta :)

#12 Ja, man måste vara medlem förutom 1:a gången… Alltså en gång kan man ställa ut då.

Mvh Felicia