Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 528 ggr
Jenca
0

Hur får jag mitt marsvin tamare?

Hej!MItt marsvin är ganska rädd.Jag vill att hon ska bli tamare,men vet inte riktigt hur.jag är hos henne var dag så klart,o kanske håller henne o så men hur får ja henne tamare?

Ändrade till en tydligare och mer utförlig rubrik. /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

ElinM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått många av mina marsvin tamare genom att varje gång jag ger grönsaker eller annat gott så lägger jag in handen i buren med grönsaker på, efter ett tag så vågar de sig fram och ta en tugga :) När man har gjort så ett tag, man måste vinna marsvinets förtroende, så kommer de fram till bur kanten och hälsar :)

Sandra-B
0

**Har hon nån kompis, nåt hus?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Jenca
0

hon har en till kompis,dom har 3 st hus,halm hö,tunnel o lite annat…

FeliciaS
0

Finns ett par trådar, om du söker på "Tamare marsvin" eller likn. så får du nog vettiga svar kan jag tro :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Liinda]
0

Håll på med marsvinen varje dag helst många men korta stunder. Och sitt med maten i handen i buren tills dom vågar sig fram. Och viktigt är att också vara mycket med handen i buren alltså klappa dom i buren också så att dom inte varje gång du öppnar buren tror dom ska bli upplyftna. Det gäller att ha tålamod och hantera dom mycket men du kommer märka skillnad snart om du hanterar dom varje dag :)

Jenca
0

okej tack för svar:)