Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1350 ggr
Thea-Cazzy
0

Leksakstips, salladsboll!

Idag var jag och min syster iväg och köpte en sån här "salladsboll" till marsvinen. Det är en liten pingla på den också. Jag stoppade i lite sallad, och hängde upp den. Thea och Cazzy blev stormförtjusta! När dom inte äter ur den går dom omkring och pinglar på den, det har dom gjort i sådär två timmar nu xD. Nyss stoppade jag i lite hö i den, och det var lika roligt =). Jag trodde först att dom skulle bli rädda för pinglan, men dom pinglar på den hela tiden ;P.

Så ett tips till dom som vill köpa en leksak som roar marsvinen länge är att köpa en salladsboll! =D

AusaBausa
0

Hur mkt kostar dem?

FeliciaS
0

Jag har också en sådan, utan pingla. Jag har hö i den :) Förutom på natten om den är emot burväggen, för då vaknar föräldrarna i rummet bredvid :) haha..

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Thea-Cazzy
0

#1 Den som vi köpte var en stor som kostade 49 kr, men jag tror att det finns en mindre också som kostar typ 29 eller 39 *Kommer inte riktigt ihåg ;P*

#2 Ja, man kan ju stoppa i mer än sallad, nu är persiljan slut, men när vi har köpt ny ska jag lägga i lite persilja i den ;)

Fiona
0

smart tips har en sådan boll någonstans som jag har haft till katterna ska leta fram den .. :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Thea-Cazzy
0

#4 Haha, det går säkert det med xD

svampi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har också en, fast ingen pingla, den kostade 35kr tror jag. Det är väldigt uppskattad av marsvinen! Har oftast gräs på sommaren och grönsaker/frukt på vintern.

CamillaS
0

funderar på såna där sallads bollar, dom hänger ju en bit ovanför marken, man säger ju att marsvinen har munnen på undersidan och ska beta från marken? blir det inte lite samma sak att ha en sallads boll som t.ex att ha en höhäck på utsidan av buren där dom inte kan fastna, eftersom dom måste böja på nacken också för att komma åt godsakerna, det beror ju självklart hur hög/lågt man hänger upp den. men det var bara en fundering
*inte för att vara glädje dödare* :)

Wiizy
0

#7 - Dom arbetar ju för att få maten då… nått dom får göra i det vilda med.

CamillaS
0

#8 oki :)

#6 jättefin bild föresten :D

paronskrutten
0

har en liten och en stor, utan pingla. har ingen aning om vad dom kostade, har nämligen fått båda.

Helena

Blondi3
0

har likadan, men tagit av pinglan .. den uppskattas =)

Thea-Cazzy
0

Den som vi har hänger bara typ 7-8 cm ovanför marken, så Thea och Cazzy har inga problem med att få ut maten ;D

MikaTela
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också en (köpte förra veckan) men utan pingla. :p

Jag skulle nog bli tokig på en pingla hihi…

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Fiona
0

haha jag trodde att ni menade sådana katt bollar som rullas på marken ? :O Inte en sån som man hänger på gallret ? hah eller ni kanske menar både och ::

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

CamillaS
0

#14 he he ne dom menar en sån där ståltrådsboll xD har en själv också, en till råttorna och en till marsvinen ^^,

Thea-Cazzy
0

#14 det är sådana som visades i #14 som jag iaf pratar om xD

Fiona
0

#16 okej ;) funkar nämligen inte att kolla på bilderna för mig .. x)

Jenny

Thea-Cazzy
0

#17 jaha ;P