Hjälp ang Pet-utställning!
Jag ska bli medlem i SMF och skulle nu behöva lite hjälp från någon som är med i Västra "delen". Eftersom d är första gången jag ställer ut (jag hade tänkt att ställa upp i PET klass med Kålan) så skulle jag vilja veta vad dom kolla på (detta kan såklart alla som vet svar på) och sen skulle jag bli tacksam om någon kan hjälpa mig första gången jag ska ställa ut! Alltså någon som brukar vara med på Västras utställningar. Hjälpa mig när jag kmr dit osv :P Blev lte rörigt inlägg men fråga om d är något ;) Tacksam för svar!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jag är med i SMF Västra ;)
Domarna bedömmer hur friskt och välmående marsvinet är och hur bra tassarna, öronen och öronen är rengjorda och skötta m.m…. Det är inte alls svårt, var bara lugn! :D
Se det mer som en kul grej liksom. Jag kan hjälpa till om det är någon utställning jag ska på.
/Felicia
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Och sen så gör det ingenting om marsvinet charmar domaren lite med pussar ;P
Hanna
#2 Eller vill undersöka domaren eller matte från topp till tå, då fick man kommentaren "Nyfiken" :) haha..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag e med XP
Om jag ska dit kan jag ställa upp för dig. :)

I petklass bedömmer domaren hur välskötta och trevliga marsvinen är utifrån följande punkter
Kropp och sundhet
Temprament, hur trevligt marsvinet är
Päls och hud, marsvinet ska vara rent och inte ha några mjäll
Tassar, välklippta klor, inga förhårdnader
Öron, hela och rena
Ögon
Kondition och presentation
När man kommer till utställningen så ställer man sig i kö till incheck. Incheckarna kollar så marsvinet är friskt och inte har någon Ohyra. Ofta finns det någon i incheck som prickar av vilka som kommit och noterar ev strykningar. När man kommit in så får man hitta någon plats att vara på. Det kan vara bra att köpa en katalog så man ser vilken klass ens marsvin ska vara med i.

Tack för alla svar ;D
#1 har för mig att d är en utställning i Sjuntorp (stavning?) i feb, funderar på att bara åka dit och kolla om jag hinner *-) om du ska dit kan vi kanske träffas ? Sen funderar jag på att ställa ut den 22 mars i Mölndal (stavning? xD) , men får se jag kan PMA dig när jag vet om du hade lust att hjälpa mig ?!;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#6 - Så den i mars ska vara i Mölndal ? Vart har du fått reda på det? Jag har inte hittat någon information själv nämligen :)
Hanna
http://www.pirrayah.com/smfvastra/utstallningar.html där hittar du alla västras utställningar så snart annonserna för dem är klara. Står ganska tydligt att den den 15:e mars är i Mölndal.
/Sandra

#7 du fick ju bra svar utav #8 så ;)
Jenny
#8 - Ah, jag som brukar kolla på SMF's sida, tycker att västras verkar ganska ouppdaterad ^^' Men där fick jag allt.
Hanna
Till Mölndal kommer jag nästan garanterat då :) Heja gärna, men jag vet inte om jag är till mycket hjälp *s* Ganska ny på utställningar så.
Hanna
Är det ingen som ska till Kallhäll då? ^^
Helena

Ta gärna med en necessär med lite tillbehör till marsvinen, typ kloklippare, nagelfilar till klorna och tops + ev våtservetter till öronen.
#6 i sjuntorp är det den 26/1 ska skälv dit å ställa

#14 då kanskejag kmr och kollar då ;)
#12 Kallhäll? vart ligger d ? x)
Jenny
#15 kallhäll ligger en bit ifrån sthlm
#12 jag ska till kallhäll!

tack så mkr än en gång för alla super svar ;D
Jenny
när är kallhäll? det skulle säkert vara en bra förstagångs utställning :D har varit där en gång tidigare, men då ställde jag ut mina råttor ;)
*snor din tråd lite*
skulle också gärna vilja ha hjälp då, från nån som ska till kallhäll, skulle vara jätte snällt då jag aldrig har ställt ut marsvin förut.. skulle då ev. ställa min nonself black magpie och min 2 månaders sheltie kille. skulle nog pli petclass då, eftersom det skulle vara första gången både för dom och mig :D
15 Mars är utställningen i Kallhäll
Helena