Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1433 ggr
FeliciaS
0

Blod i ena näsborren!

Hej!
Sera har blod i ena näsborren. Hon har varit lite förkyld de senaste 1-2 dagarna men det gick över under natten till idag den 15:onde januari. Jag märkte det igår kväll när jag tog upp henne och skulle kolla om hon var snorig och ev. ta bort det. Men när jag tog en bomullsbit under näsborren så såg jag att det var "rött snor" i den och jag tog försiktigt i kanten med bomullstussen och det såg ut som blod. Jag fick bort nästan allt men idag när jag kom hem från skolan och sprang upp för att kolla till marsvinen så tog jag upp Sera och såg att hon fortfarande är röd inuti näsborren. Det är ju inte alls mycket och det rinner/droppar inte men jag är så orolig för henne, inte bara för detta utan för allt som har hänt henne det senaste. Jag har suttit och oroat mig för henne i skolan hela dagen och bara hoppats att hon fortfarande var vid liv när jag kom hem. Läs gärna den här tråden så förstår ni.

Tack på förhand
/Felicia

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0

Hanna - hade inte Sune blod i ena näsborren vid förkylning? Har för mig du skrev det i en tråd men jag har letat liiite och hittar den inte.

Mvh Felicia

TRASAN
0

kan marsvin nysa ? för om dom nyser så kanske ett litet blodkärl har spruckit i näsan. jag är INGEN expert så jag bara försöker hjälpa till lite så gott jag kan. För om jag t. ex: nuser hårt så börjar jag få näsblod ibland. hoppas det löser sig för er. klapp o kram :)

FeliciaS
0

#2 Jag funderade på det. Javisst kan de nysa och de gör de ju när de är förkylda… Så kanske är det väl så. Men jag är så orolig ändå Oskyldig

Mvh Felicia

Abico
0

#1 - Jo det hade han *rysa*. Men jag fick just det svaret (#2) att det nog var ett blodkärl som sprack när han nös. Men det kom ganska mycket och var ruggigt. Men dte har gått över, hände bara ett par gånger. Jag tror inte det är någon fara, så länge det inte blir extremt och rinner eller så…

Hanna 

FeliciaS
0

#4 Okej, då ska jag inte haka upp mig så mycket på just det då, det är nog p.g.a nysningarna :)

Mvh Felicia

TRASAN
0

ååå hoppas på att det är detta bara. lite orolig jag med för ditt marsvin. klapp o kram på marsvinet. ;)

FeliciaS
0

#6 Jag hoppas också det… Tack så mycket ska du ha <3

Mvh Felicia

TRASAN
0

hoppas det är okej med marsvinets nos ? ;)

FeliciaS
0

#8 Ja, hon mår bättre nu kring förkylningen. Hoppas bara hon lägger på sig ordentligt :)

Mvh Felicia

TRASAN
0

okej har tänkt lite på er. ;)

FeliciaS
0

#10 Så snällt av dig <3 Tack ska du ha.

Mvh Felicia