Sittra dräktig :D
Heeej, ! jag måste bara få skriva av mig lite ja är så glad, inom två veckor kmr sittre få ungar, åååh ;D va kul och så små grisar hemma :D
om ni har något råd ellr så så skriv gäraa :D,, hur gamla ska dom vara när man kan sälja dom ?,.. elr sära som från mamman ?, ( förmodligen så kmr ja ju beholla dom små liven) åhh, ja e bara så glad :D
Tog du inte reda på sånt innan du parade henne? :/
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Kul med ungar! MEN, jag tycker det är väldigt oansvarigt att inte ta reda på sånt här innan man parar sin hona. Har du läst på om olika komplikationer över huvud taget?
Men för att upplysa dig lite iaf: Ungarna ska vara minst fem veckor när du säljer dom och ha uppnått en vikt av 300g. Hanarna brukar det vara lämpligt att sära från sin mamma vid fyra veckors ålder (om hanarna mognar tidigare kan det vara bra att flytta dom några dagar innan) medan honorna kan gå hos sin mamma så länge du vill.
Luneas marsvin har mycket bra fakta om avel och olika komplikationer. Läs där! http://www.luneas.se
Lycka till med bäbisarna i vilket fall som helst :)

asså Line är väldigt bra om marsvin, du missade väl det? eller?
men jag håller med… vet du verkligen inte nått om sådant? oh varför tog du ens kullen? "nöjets skull" när du kan rädda mer eller?

Vad roligt! Vem är det som är pappan

vad roligt lycka till när dom kommer du måste skicka in bilder sen på dom ;)

grattis och lycka till. hoppas att allt går bra.
skulle också vilja se bilder sen, marsvins ungar är bland de sötaste som finns ;P