Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2024 ggr
Hedman
0

"Snittålder" på marsvin?

Har glömmt bort villken snitt ålder det är på marsvin ungifär??

Någon som vet?

Bytte till en tydligare rubrik. Tänk på detta. /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

paronskrutten
0

4-6 brukar man väl säga?

Helena

dreamiz
0

Ja 4-6 verkar va vanligast att marsvin blir. Sen vad som räknas som medellivslängd vet jag inte, skulle tippa på att man hamnar på 4-5 då kanske.

TRASAN
0

ja det är som sakt ovanför hihi. ;)

Hedman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okej tack var nått sånt jag mindes också men var bäst att fråga :)

--> Detta marsvinet ffyller 5 år iår men hon har pigg & glad så jag hoppas att jag får behålla henne i några år till :)

Abico
0

#4 - Åh, så söt :)
Om hon får bra mat, får röra på sig regelbundet och inte blir sjuk så kan hon nog leva ett par år till. Min Sune fyller 6 år i höst, dock är han lite skruttig nu och har lite krångel med magen imellan åt. Men så länge grisen är glad så är jag glad :)

Hanna 

TRASAN
0

# åååå så söt marsvin. ;)

rosamandarin_
0

#4  guulligt <'33

L8sson
0

min Homer e 4.5 år.. 55 månader.. han e lite skrynklig hehe

TRASAN
0

oxå jättesöt marsvin. ;)

svampi
0

Min rid lärare hade ett marsvin som blev ca nio år!Men snittet är väl 4-6år.

Abico
0

#10 - En fd. vän till mig hade en granne vars marsvin blev upp till 11 år :O Men tydligen hade den stackars grisen bara suttit helt stilla de sista fem åren… Själv hade jag nog avlivat henne om hon varit mitt, det är ju ingen vits med att dom lever länge om dom inte är lyckliga.

Hanna 

L8sson
0

oj 11 år :S

Abico
0

#12 - Ta det med en nypa salt ^^ Min kompis var 8 - 9 år när hon sa det till mig. När jag var 9 år så bodde det en tiger på våran altan ;P

Hanna 

EllaB
0

märtha är 1 år ock 7 månaderSkrattande

L8sson
0

#13 haha okey :P hehe

dreamiz
0

Mitt äldsta marsvin är 5 år 7 månader. Det syns att han är gammal o tröttare men han håller igång o trivs med sitt harem (han är kastrerad.)

[MatildaW]
0

En tjej som jag vet hade samma marsvin från att hon var 7 år tills att hon blev 20 år, hon hade alltså samma marsvin i 13 år! De är skapligt coolt :D

Ellinor_ludde
0

Mitt äldsta marsvin blev 7 år

[Tildiie]
0

Jag har haft ett marsvin som blev 3 år, och dom andra tre lever fortfarande. Ett är 4 år, och dom andra är ett halvår ungefär! :)

TRASAN
0

nää säg inte så snyft mitt marsvin Buch går in på sju år nu. men han är jätte pigg hoppar o stutsar med lillgrabben han har som sällskap. men lite knickit är det ibland. ;)

FeliciaS
0

Ligger snittet på 4-6 år bara? Låter väldigt lite med 4 år… Fast då räknar man iofs inte bara marsvin som dör av åder, så det klart :) Mina 2 långhår fyller 5 år i år men jag vill att de ska bli åtminstone 7-8 år :) Abbyhonan blir 4 år ung.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

En veterinär jag träffade sa att snittåldern var 6 år. Fyra år tycker jag låter otroligt lite… :S

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

#22 Mm, håller med :) Men det ligger väl på ca 6 år då.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

ciss
0

Min Nattie blev bara 3½ år, tandproblem.

Lillsnuttan här hemma är tre år nu, fyllde det i December.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Liinda]
0

"min" veterinärs marsvin var 10 och 11 år och fortfarande pigga för ett år sen. Nu har jag inte varit där på länge så jag vet inte hur det är med dom nu men.