Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 692 ggr
Cissilini
0

Frågor om buren :-)

Hej alla! Tänkte höra hur ni har det i burarna :-)

Vad har ni för botten material?

Hur gör ni rent?

Hur ofta gör ni rent, tömmer ni hela buren då eller hur gör ni?

Jag själv har en 120bur så den är ganska bökig att tömma hela, använde toa-lätt förut men det såg så tråkigt ut så nu har dom halm i buren också att böka omkring i :-)  (vilket uppskattas) Hö har dom förstås också, men en viss mängd då min ena hona blir väldigt lätt tjock har jag märkt, haha!

MikaTela
0

Jag använder fleecetyg som bottenmaterial och har toalätter med spån i.

Jag rengör ca 1-2 gång i veckan och då tömmer jag toaletterna och byter tyg. Sen tvättar jag tyget så det är redo att användas igen. :) Jag har 3 tyger att växla runt med. :)

Bytte ganska snabbt från spån till det och grisarna har inte klagat. ;)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Wiizy
0

hö ska dom ha dygnet runt, hon blir knappast fet av det!

**Vad har ni för botten material?
**jag har 2 burar ihopsatta. jag har först tidningspapper i Ena buren, sedan massa spån, sedan hö över hela buren. :) i den andra har jag tidningspapper o spån. ;)

Hur gör ni rent?
när det behövs. ca. 1-2 gånger i veckan. då dom är ute mycket bli r det inte sååå mycket. inte enligt mig iaf. =P

Hur ofta gör ni rent, tömmer ni hela buren då eller hur gör ni?
jag tar bort o skrubbar 1 gång i veckan men byter oftast i burarna 2 gånger i veckan, då tar jag "bara" bort allt spån. ;) sen ibland tar jag även bort kiss å liet bajspluttar. ^^

[findusen]
0

har tidning underst o sen spån o hö. har en 140x70 bur o d e mkt lättare att tömma buren när man bara kan rulla ihop tidningarna! :)

som sagt rullar ihop tidningarna me kissespånet i.. sen ryster ja skrövset som blit kvar ner i sopsäcken ja slängt tidningarna i…

städar ordentligt o diskar buren en gång i veckan. men dom har vissa kisseställen där ja lägger extra tidningar och byter ut när d behövs :)

trocadero
0

Hö ska dom ha obegränsad mängd av, det är inget gör dom tjocka. Är dom lite för tjocka så ska du dra ner på kraftfodret (pellets eller liknande). När dom är vuxna sen kan man ge väldigt lite tex varannan dag. Lakelands (som jag råkar veta att du har) har ju en tendens till att kunna bli lite runda om magen även om den mesta vikten oftast är muskler på dom.

FeliciaS
0

Jag har plastmatta som bottenmaterial. Buren är en liggande bokhylla med måtten 59*137 cm.

Jag gör rent med en foderskopa (från Börjes) och skyfflar i plastpåsar som höet köps i. Lätt och smidigt - tar bara 10 min.

Jag tömmer ur allt var 5-6:e dag men städar ut det värstar kiss och bajset ca varannan dag.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus