Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 506 ggr
Facklan
0

låg bur som dom hoppar ut ur !!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har en provesorisk lösning med er vanlig bur o ett hemmabygge som verkar bli en temporär …. dom rymmer !!! jag vet inte om jag kan göra nått bättre kom gärna med tips o förslag !!!

Det är ju så att dom rastas på golvet o det går bra att på dagen låta båda få tillgång till båda burarna .

Det är på nättrena på dagen då ingen är hemma som är värst o jag fundera på att ha dom i buren då …dock vill jag ogärna vakna av bråk …

FeliciaS
0

Rymmer dom från den backen med staket runt? Hur?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#1 - Det kallas hoppa ;P

Ett tips kunde vara att köpa kompostgaller som du kapar av, dom är ju rättså höga. Ev. kan du ta de överblivna bitarna sedan och lägg aovanpå som tak :)

Hanna 

Facklan
0

I natt gjorde jag den rymnings säker jag la klädhängaren över den delen dom hoppar över. Jag har nu galler buren öppen så dom kan röra sig fritt detta funkar bra o har hållt dom på mattan ….

#1 dom hoppklättrar över …. + att dom vervar vara lite busiga att sätter man hinder så ska dom över … igår var gallret från galler buren borta o då höll dom sig fint i burarna …Oskyldig det är precis som att då är det ingen sport !!!