Hur uttalas era marsvins namn?
Ni som har marsvin med namn som stavas annorlunda, hur uttalar ni deras namn? Jag och min syster tyckte att det var lite coolt med roligare stavning, så Tea blev Thea och Kassi blev Cazzy =P

Maggie & Våfflan som de låter ;P

Tanner = TaaNner
Swerker = SWerKer
Tuggvilan = Tuggvfillan
Råttan = Råtthan
Willow = Willoe
Nimo = Niiimo
Orfeus = Orfeus alt Orfews
Kozzan=Kossan o Loppan=Loppan xD
Uzumaki Naruto
Usumakie Narruto utalas det. XD

har inget marsin men en hamster=)
Chacky=sjackiii
Buena Sera uttalas som det låter, Calypso uttalas Kalypso dvs. som det låter typ och Bindi uttalas också som det låter :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vincent, El Dorado/ Donken, Greta och Sune är inte det mista krångliga, uttalas som det låter. Wilma uttalas inte som om det vore dubbel V i början utan som ett vanligt, Vilma. I stamtavlan heter hon Vilhelmina.
Hanna
Maja och Emma uttalas som det låter :P Tog inte så ovanliga namn precis ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Jag och Sandra valde vars ett namn. Jag tycker att Thea är så fint, så jag valde Thea och Sandra tyckte att Cazzy lät gulligt, så hon valde det =) Det enda är att Thea gillar Sandra lite mer som matte, och det samma med Cazzy och mig, så dom vände på det xD haha

Hur låter ett W då? :P
#12 - Jo men i engelskan så ska ett W låta typ mjukt "oouwilma" ;P Men ett V är skarpare "Vilma". Enligt min lärare i svenska och engelska iaf ^^
Hanna
Lova uttalas låva
Bonnie uttalas bonni
Glory uttalas på engelska (glåri *ler*)
Grace är också engelskt uttale (grejs)
Caramel uttalas förstås som karamell
Elise uttalas eliis
Ceasar uttalas seesar
Bonita = bonnita
Conrad = konrad
Castor = kastor
Melody = engelskt uttal
Cozmoz = kosmos
Cazper = kasper
Chansey = tjansi ungefär
Annars uttalas alla som de stavas:
Wunja, Vanessa, Dina, Doris, Atlanta, Hera (fast hon heter Hermine i stamtavlan), Lisbet, Majken, Eden, Egon, Fabian, Felix, Gambler, Shadow (Prince Shadow i stamtavlan), Charming (Sir Charming i stamtavlan), Edvind, Miss (Miss Univers i stamtavlan), Felicia, Mums (Snusmumriken i stamtavlan), Legolas (Ädle Aragon i stamtavlan), Aragon (Öxigon i stamtavlan), Pepsi

#14 Oj, du har många marsvin va 
#15 Ja, har ett gäng. Dels två kullar nu (varav ett par i varje fall ska säljas), dels en del för utställning och/eller avel men även några rena petmarsvin (har "räddat" en del också.)
Tuffi - som det stavas
Groa - tydligt "o"
Blondie - "Blåndi"
Vilma - som det stavas
Pärlan - som det stavas
Curry - som det stavas, dock är ju "c":et som ett "k"
Gamla marsvin:
McGuiver - "Mackgajver"
Ahlberg -
Vitamin -
Maja -
Chili - "Chilli"