Vad har de för färger?
Det här är Kurre och Ulf! Ulf är teddyn och jag undrar hur man benämner hans färger. Vi har inte hunnit få hans papper än.
Ändrade till en utförligare rubrik. Tänk på det :) /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

ren gissning white/buff roan/black. men man sr ju inte riktigt vad de är vid ögat. sen om de är roan kan jag inte se pga att bilden e lite fel vinkel. finns säkert någon som ser de bättre
Inte för att det syns så bra på bilderna, men white/golden/black roan ser det ut som.

Vad är det för färg på det mörka örat? Är han mörkögd? Är den ljusbruna fläcken enfärgat ljusbrun eller blandad med vita hår? Är den mörka fläcken enfärgad, svart eller brun, eller viltfärgad (augotifärgad) då varje hårstrå har två färger?

Om han är mörkögd? Menar du själva ögat eller det som är runt om då? Själva ögonen är väldigt mörka men ögonlockskanterna är bara mörka runt det ena ögat.

Nu har jag inspekterat mera. Fläcken vid örat består av två fält, det ena är helt svart och alldeles bredvid har han en liten fläck som väl är golden då. I goldenfältet på kroppen verkar det vara vita strån också.
white/black/golden roan låter det ju som.