Sjuntorp 26/1 -08
Någon som ska till SMF västras utsälning i sjuntorp den 26/1 -08 ?
jag ska dit med två av våra första utstälningen för min del *L*
Några tipps på saker man bör tänka på?

Är de PET utställninh eller vanlig ? (A)
saker man behöver:
- marsvin
- transportbur
- vattenflaska
- pengar
- borstar
ömm har nog glömt de viktigaste ::
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
det är både har en pet hona å en ras hona som ska ställas.
oki ja allt har jag hemma men ska den långhåriga honans päls rullas innan?

#2 ömm ingen aning tänkte bara att de skulle vara praktiskt att ha med ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#2 om det är ett långhår som ska ställas i ras måste pälsen rullas from djuret är ca 3 månader, samt sitta själv i en egen bur för att inte riskera att andra marsvin tuggar sönder pälsen…
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
# 4 okej då blir det till å ställa båda i pet klass då tack
Jag ändrade rubriken för att få den lite tydligare.
//Hanna - medarbetare på marsvin.ifokus
Hanna
Tack täkte mig inte för *L* någon mer som ska dit än jag?
puttar upp litte 
Jag vill åka dit med Calypso och kanske Bindi men pappa vill inte skjutsa -.-'
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag ville åka dit, men så har någon avlägsen kusin till mamma bestämt sig för att hennes dotter skall döpas den dagen -.-
Tyvärr går väl släkt före marsvin…
Hanna
#10 Klart inte släkt går före marsvin :D hihi
Mvh Felicia
#11 - Tycker inte det heller -.- Har aldrig träffat mänskan. Barnet skulle heta Stina, det är ju ett fint namn…
Hanna
#12 Haha :) Då finns det väl inte mycket till anledning att åka dit.
Mvh Felicia
#13 - Fast jag kommer ju ändå inte till utställningen efter som att min skjuts = mamma garanterat ska på dop ;P Igentligen har hon beredskap den dagen och ska jobba, så när jag sa att dte var utställning så gick det ju inte för att hon inte kunde åka iväg och så. Men dop, ja det kan hon åka iväg på -.- Mammor prioriterar saker så konstigt…
Hanna
putt putt
Jag kan inte, ska på PR visning på Bär och grönt i höganäs.
Sen tycker jag att det är för långt att åka med bara ett marsvin dessutom=P
#14 Ja, visst gör dom!
Mvh Felicia
Det kan vara bra att ha med gurka till marsvinen eftersom dom kanske inte vågar dricka ur vattenflaskan på utställningen. Så är det iallafall med mina. Och så en liten matsäck till dom också :)
hur gör man när man ska checka in på utstälningen? är det några papper som ska med?

#19 Du behöver inte ha med några papper till incheck. Ev kan du ta med en kopia på anmälningsblanketten om du vill ha koll på vilka klasser du har anmält till.
När man kommer till incheck så ställer man sig i kön bland de andra utställarna. Incheckarna kollar igenom marsvinen som ska vara med på utställningen, så de inte är sjuka eller har Ohyra. När incheckarna har kollat igenom marsvinen så brukar det finnas någon som prickar av mot katalogen och gör ev strykningar.
Det kan vara bra att köpa en katalog så man ser vilka nummer ens marsvin har och i vilken klass de ska vara med i. I petklass delas marsvin en in i olika klasser beroende på kön och ålder.
Lycka till.
Är det ingen mer som ska dit?
Vill vill vill dit… Men så har man en icke-skjuts-sugen pappa =/
Mvh Felicia

# 22. Kollektivtrafik?
Envishet och drömmar
#23 Nä, inte så länge med marsvin… Men kanske kan jag komma dit och kolla, fotografera osv. :) Har ju funderat lite på det… Får väl undersöka hur lång tid det tar.
Mvh Felicia

Ska dit och ställa fem skinny, en guide o två pettar ;-)
Hur gör man om man vill ha med sig två marsvin som man vill sälja? får man ha med dom ellermåste dom vara anälda till utstälningen dom med?

De behöver inte vara anmälda men de måste checkas in (dvs ställ dig i kön och låt incheckarna kontrollera att de inta har ohyra). Sedan är det bara att traska in i lokalen, ställa marsvinen på anvisad plats för till salu-djur, sätta upp en lapp och slå sig ner och vänta på att spekulanterna ska komma springande. Lova mig bara att du är noga med var de hamnar så att de får en bra fortsättning på sina liv!
Envishet och drömmar
Okej jo det är klart att jag är noga med vart dom hamnarvilju inte att dom ska bollas runt till olika ägare eller sluta som mat till något 
Puttar upp då de snart är dax 
tyvärr ska jag inte dit. då det r ganska långt för min del. Jag har ingen skjuts XD och det blir för långt att åka med marsvinen när man inte har någonstans att övernatta ^^
var ligger det??
nu är det bara 3 dagar kvar börjar bli litte nervös faktist *L*. har en fråga hur gör man när man chekar in tallar man om vad mad marsvinen etter å så eller hur gör man?
#32 På de utställningarna jag har varit på så kollas marsvinen först igenom osv. och sedan går man till en som sitter med lista över alla deltagarna och där kan man pricka av sig ;)
Mvh Felicia
#33 okej tack 

Sjuntorp ligger i närheten av Trollhättan om någon undrar.
Ska bli kul att se henne igen. Var ju ett litet tag sedan.
/Sandra
#36 Det är inget att vara nervös för :) Se det bara som en kul grej. Så söt liten tjej ^^,
Mvh Felicia
#36 - Jag är såå med dig ;P Jag höll på att svimma och spy samtidigt på väg till utställningen i december. Och då är det ju himla kul att alla andra i bilen är så jäkla muntar och sitter och ska starta intressanta diskussioner med en *s* Jag misstänker att jag sände en hel del mördande blickar där i bilen.
Men du lugnar dig lite när du kommer fram och första klassen är avklarad :)
Hanna
Glöm bara inte borstarna, vi fick vända halvvägs och åka hem igen eftersom jag insåg att alla borstar och grejer + pengarna låg kvar i den andra väskan ;P
Hanna
Jag kan sakna det där med att vara nervös och längta efter utställningarna. Förbereda allt hur noga som helst och sen ändå knappt kunna sova natten innan. Tyvärr är den känslan borta sedan ett antal år.
#41 - Jag hade också allt packat. Men när vi skulle åka så visade det sig att dragkedjan inte funkade på väskan -.-' Så mamma öste över allt i en annan, men glömde så klart att kolla i ytterfacken där jag gömt alla borstar *s*
Så dubbelkolla dragkedjan!
#43 - Nagelfil kanske? Kloklippare?
Hanna
#44 okej jo det ska jag allt kolla *L* det ligger i nesisären i väskan även topps en sax å blodstopp i fall någon är klantig "jag"
#45 - Bra :) Och plåster till dig, ta med det! Det var så jobbigt att det inte fanns plåster med på utställningen. Jag fick linda med papper och sen fick jag låna lite silvertejp av arrangörerna ;P
Hanna
#43 Någon mjukgörande salva att smörja in tassarna med och något att rengöra öronen och ögonen med medans man väntar är bra… :)
Mvh Felicia
#45 plåster nerlagt *L*
#47 ska genast göra i årdning en burk med det tops ochserveter till ögon och öron *L*
även extra bat till kameran så många bilder ska jag ta kan ta ca 200 bilder med den plus två mobiler *L*
#48 - Bra ;P Det ska jag aldrig mera glömma hemma.
#49 - Tag med en bok till dig eller liknande underhållning ^^ Jag märkte att det kan bli lite långsamt om man har ett marsvin i första klassen som går och en i den sista *s*
Hanna

#51 - vad roligt. :)
Lycka till, dom är såå söta så det går säkert JÄTTE Bra för dom. ;)
#51 - Haha, okej ^^ Jo. Jag hade med mig mängder av folk också men dom satt mest och degade och ville åka hem *s*
Lycka till nu allesammans, antar att alla redan är där :) Jag är så sur för att jag inte får åka iväg ;) Men nu sitter jag här i finkläder och ska snart iväg på dopet…
Hanna
Så nu är man hemma fick en 2:a placering på skade å en 5:e plasring på Isa, rolfy och elvis fick nytt hem. det va en utsrälnings intrecerad familj om köpte det. sen va skade med i gurk ätar tävlig, först åt hon upp den sen spotta hon ut den så hon blev två i första uttagningen så det blev ingetpris på det *L*
men dagen har varit lång och rolig sett många fina marsvin 

# 54. Oj! Vad snabbt det måste gått!
Envishet och drömmar
ja dom va med i dom tidiga klasserna å sen gick dom inte vidare så sätt *L* men vi är nöjda ändå *L*

Våran Morris vann sin klass och fick silver, men blev oplacerad i finalen för dansk domare. Det var roligt att det gick bra för Morris, för han brukar ofta bli slagen av sin ungefär jämngamla burkompis. Morris är en rolig petgris, mycket, livlig, snabb, smidig och orädd, så det var kul med lite utställningsframgång för honom. Våra "småpettar" kom tvåa i resp klass i sin utställningsdebut, så det är vi också nöjda med.
#54 - Vad bra att det gick bra :) Jag ställde upp med Donken och Greta i gurkätartävlingen. Men Greta är ju en sådan dam (not), så först när alla andra ätit upp så började hon tugga ;P Donken rörde inte ens sin gurka.
Hur gick det med nervositeten då?
#57 - Vad kul att det gick bra för dig också :)
Hanna
#57 oki va kul grattis *L*.
näsa utstälning blir nog i möndall *L* då ska även rufus med ska baa få bekräftat av mamma å pappa att vi får åka *L*
. Fattar inte varför jag blir SÅ nervös…..