En dålig och en bra nyhet
Först till den otroligt tråkiga nyheten… min ena lilla sötnos Emma har blivit så dålig att vi säkert kommer få avliva henne den här veckan :''( Det känns väldigt sorgligt, då jag haft henne ungefär halva mitt liv(fick henne när jag var nästan 7 år gammal), men det var ganska väntat… hon har bara blivit sämre och sämre sen i december och nu är det nog dags för henne att somna in. :'(
Och nu till den goda nyheten… vi har ju "lilla" sjuåringen Maja också, och jag vill inte att hon ska bo ensam när Emma är borta. Man har ju hört hur deprimerade marsvin kan bli, och jag vill inte att hon ska må dåligt. Jag har pratat med mamma och hon har gått med på att jag ska få adoptera ett omplaceringsmarsvin(ska försöka pressa det upp till två ;P), troligtvis från tigerharen, om man kan ordna med transport upp till stockholm ^^ Vi ska mejla tigerharen någon gång här nära och fråga om det är möjligt, och om det är det så kommer vi kanske ha en/två marsvinshonor till i huset snart :) Det ska bli roligt.
Ingenting är bestämt än, vi har ju inte mejlat eller någonting, men jag tror det kommer bli så. ^^ Jag menar, varför inte? ;)
Ps. Visste inte riktigt vart jag skulle placera in det här inlägget! Så det fick bli allmänt Ds.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Sorgligt med lilla Emma.
tyvärr blir det så med djuren, ibland orkar dem inte mer. hon fick säkert en jättefin tid hoss dig. det är jag säker på.
Kul med ett till marsvin.
eller kanske 2.
hur gammal är Maja?
*sjuåring* står det.
Hemskt med Emma… Så sorgligt när de inte mår bra :'(
Även om ingen annan liten gris kan ta hennes plats så är det ju alltid skoj att få lära känna nya små liv :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#2 - Man kan faktiskt missa!
Det är alltid tråkigt när djur dör och särskilt när man haft dom i många år. Roligt att du eventuellt får två nya 
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
4# fräs inte… jag svarde ju snällt på din fråga.. :/
Det blir kanske bäst så för Emma, då slipper hon må dåligt :/
Kul med två nya grisar :) Det bästa vore ju om du tog två, på så sätt blir det inga fler ensamma marsvin det närmsta - Maja är ju rätt gammal menar jag.
Hanna
#3 Mm… precis så jag känner. Det kommer kännas väldigt tomt efter henne… men en-två grisar till är ju alltid kul. De kan däremot inte ersätta Emma. :(
#7 Ja, det är just därför jag helst skulle vilja ha två till :/ Jag vill ju inte att omplaceringsgrisen ska förlora sin kompis precis efter att hon funnit trygghet igen, kanske om ett år eller så, vem vet? :( Osäker på om mamma går att övertala dock. Hon är ganska bestämd av sig… men jag ska verkligen försöka!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#8 - Ja, lägg fram det för henne på ett bra sätt bara. Ofta är det också billigare att adoptera två på en gång än en och en..
Hanna
#8 Hoppas! :) Lycka till.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus