Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 3105 ggr
Stormviskaren
1

Mask i magen?

Jag undrar om marsvin kan få mask i magen??

MVH Anna

FeliciaS
0

Det tror jag absolut. Om de får i sig ägg och likn. från mat?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Stormviskaren
0

ägg? ska man ge marsvinen ägg? :S

FeliciaS
0

#2 Klart - 2 ägg per marsvin och dag så är de friska och krya ^^, haha, nej… Jag menar att ifall de råkar få i sig maskägg eller så med fodret :)

Mvh Felicia

Abico
0

#3 - Haha, jag trodde också du syftade på hönsägg först ;P Funderade på om man skulle koka, steka eller ge dom råa *s*

Hanna 

FeliciaS
0

#4 haha :)

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

hahahahha när jag skrivit ägg? så kom jag på vad du menade haha.. men vad ska man avmaska med då? asså kan man avmaska fast de inte har mask så som man gör på katter och hästar??  asså för att de inte ska få det? asså får dom de genom höet? eller?

trocadero
0

Nej precis som med hundar och andra djur så ska man egentligen inte avmaska om man inte konstaterat att djuren har mask. Men jag tror att det är väldigt ovanligt att marsvin har mask så jag tror inte det är något man behöver oroa sej för överhuvudtaget.

Stormviskaren
0

#7 okej :D nej jag kom bara och tänka på de pga att jag aldrig avmaskat mina marsvin ^^

[findusen]
0

om marsvinet magrar men fortfarande äter med väldigt god aptit ska man väl börja bli orolig för mask? om jag inte har helt fel för mig….?
kan man inte se det i bajset?

Stormviskaren
0

9# jag tror att man kan se de i bajset. men jag vet ju inte. pga att jag inte visste om de kunde få de elr inte. ^^

FeliciaS
0

#9 Om marsvinet har mask borde det visa sig i avföringen, som Stormviskaren har skrivit.

Mvh Felicia