Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1814 ggr
Wiizy
0

Ska eventuellt få ta en kull. =D

jag ska ev. få ta en kull.

jag letar ju efter ett renrasigt marsvin (unge) just nu, dalmatiner(hojta till om du har te salu.) sedan ska hon ju bli äldre o sådant, sen ska jag para henne tänkte jag. :D  om jag hittar en tjusig hane då! :)

hehe, jag ska även behålla en om det blir en (till) dalmatiner flicka. :D men men. ^^

hehe så kul. :P ville skriva av mig bara!! ^^

men det beror också på om honan passar i avel sedan, om jag hittar en hane.

har läst på om allting om avel!!!!

paronskrutten
0

Man kan aldrig läsa på nog ;) vad har du läst? :)

Helena

Wiizy
0

#1 - nene… jag kan iallafall mycket, hihi. :D
Eh, avel, hur man stödmatar, komplikationer m.m. ;)

paronskrutten
0

internet? böcker? häften?

Helena

Wiizy
0

får man fråga vad du har med de o göra?

paronskrutten
0

sluta vara så dryg, jag bara undrade.

Helena

Wiizy
0

ehm okej, så jag får inte ens undra?

det är snarare du som är dryg.

Naquita
0

Varför finns det så många "jagvetbäst"människor på denna sidan? Herregud, säger tjejen att hon läst på mycket om allt så har hon, vad har du med det att göra?

Lycka till Wiizy OM du väljer att para:) Själv har jag två underbara honor som bara kommer vara till sällis, katterna får stå för parningarna istället;)

idipidi
0

Har du kontaktat några uppfödare? Det finns ju inte så jättemånga som har dalmatiner men hör av dig till någon av dessa och berätta att du letar efter en hona som passar till avel. Om inte de har något som passar så kanske de kan hänvisa till någon annan. Ofta har man koll på andra uppfödare (även mindre) av sin egen ras. Lycka till!

Wiizy
0

#8 - jag letar…. jag har inte direkt bråttom. :)  Tack. :-)

#7 - jo jag håller med… ;o)

Tack Naq! :) haha ja det är smart att katterna får göra det, fast du har ju massa stödisar. ;) *att du ens orkar :o)*

Hatasallad
0

#7 Hon kanske vill bara väl? Är man märkt som besserwisser för att man bryr sig om andras djur kanske?

Naquita
0

#7 ja, när man frågar ut en person som redan svarat på samma fråga hon ställt, då e de lite överdrivet.

Abico
0

Nu lämnar vi snacket om vem som är dryg, besserwisser och så. Det är inte vad tråden handlar om. Ta det gärna över pm om ni vill :)

//Hanna

Hanna 

Abico
0

Här har du Wiizy, om du ska avla dalmatiner: http://www.stuteri-midgard.se/dalm.htm

Hanna 

paronskrutten
0

Jag menade inte att fråga ut dig en massa, jag bara undrade vad du hade läst. Och Naquita, du har inte rätt att döma mig som en "jagvetbäst"-människa eller besserwisser, för du känner mig inte!!

Helena

FeliciaS
0

#12 Precis :)

#14 Det är inget fel med att undra ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

SMF 251 Sågstugan's har några dalmishanar till salu och säkert fler kullar påväg. :)
http://www.sagstugan.se/
Iofs ligger ju Sågstugans i Katrineholm, men transport finns ju alltid. ^^ (Du bor väl i gbg?)

Annars finns SMF 397 Mercury's 4 mil norr om gbg. Än är inga dalmiskullar på gång där, enligt webbsidan, men du kan ju mejla och fråga. ^^
http://www.binatech.se/Margita/

:P Vet bara smf reggade dalmisuppfödare Deras adresser finns ju på smf:s hemsida xP SMF 44 Arions finns ju också, men det ligger ju uppe i polarområdet, så det blir ju liiite lång transport ;P

Hoppas att jag varit lite till hjälp ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Wiizy
0

#16 - Tuuusen tack! :) hihi nu gjorde du min misslyckade dag jätte bra! ;D
haha jo så långt ska dom ju inte behöva åka heller ;))

#13 - Taaaaack Hanna! :D:D

Abico
0

#17 - vsg :P

Hanna 

Creation
0

# Varsego ^^

Wiizy
0

Ehm, haha hittade detta på ena sidan.

"margita snabela binatech"

menar hon typ " margita@binatech.se " ? :S :P

FeliciaS
0

#20 Ja, troligtvis! :)

Mvh Felicia

Creation
0

#20 Kanske inte visste hur hon skulle få fram snabela på tangentbordet ;P

dannebacken
0

En del vill inte skriva ut snabela för det är lättare att få fler skräpmail då, iaf var det så förr. Vet inte om det är därför, men vet iaf en person som inte skrev ut det pga det.

Wiizy
0

#23 - okej. tack för infon. :)

Emelie-E
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju en dalmatiner hane som jag funderar på om jag vill låna ut till avel..
Har ingen jättebra bild på honom, men här är en iaf=)

Emelie-E
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en bild till..

Wiizy
0

Det vore toppen CraZzy! :D han e jätte söt! :)

Stormviskaren
0

27# men du kan inte para honnom med Dalmatiner honan! men det är jag säker på att du redan vet :)

Wiizy
0

#28 - jo det vet jag. ;)

FeliciaS
0

Wiizy: Men du har väl en black self som du kan para honom med? :)

Mvh Felicia

Wiizy
0

#30 - Jo det har jag. men hon blir 2 år i Mars nu så jag känner inte för att utsätta henne för det. Ledsen

FeliciaS
0

#31 Jaså, då förstår jag :)

Mvh Felicia

Wiizy
0

min älskade Maggie liksom, la sig och sov i badet idag när jag badade mar ohyresschampoo… *skratt*   så nej, ingen kull på henne (tyvärr)

Abico
0

#33 - Jag förstår inte ^^'

Hanna 

Wiizy
0

#34 - Men ah… jag vill inte ta kull på maggie… -.-'' =P

Abico
0

#35 - Nä, jag läste det. Men det där med badet, att hon somna (?) hur hör det ihop? ^^

Hanna 

Samaraz
0

#33 ha, ha, vad gulliga de är när de är så avslappnade att de sommnar : ) Jag badade några Cuy idag och Evita somnade nästan : )

Lycka till med avelsplanerna föressten, det är såååå spännande att hålla på med : )

MVH//Sara

Wiizy
0

#36 - nä, haha. ^^

#37 - hahha ja det är jätte sött. ;-)  våfflan skulle dock bråka, det tog typ 15 min med Maggie och 35 min med VÅfflan *S*

tack! : )

FeliciaS
0

Förstod inte heller hur badet hör ihop med att inte ta kull på henne :)

Mvh Felicia

Wiizy
0

*asg*  vet inte, hade inte sovit på 1 dygn när jag skrev det. ;P