Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 5376 ggr
Abico
0

Daktar mot öronsvamp?

Den 2/1 - 08 började jag smörja Vincents svampiga öra. Jag hade fått höra härifrån att jag skulle köpa pevaryl för fotsvamp. Så jag gick till apoteket och hittade flera salvor, bestämde mig efter en stund för att ta Daktaren eftersom jag tidigare behandlat marsvinen med den (ringorm). Men nu har jag smörjt i en månad, för det mesta två gånger dagligen och ändå är det inte helt borta. Det har blivit bättre, det är inga stora torra hudflagnor eller så men örat är torrt och ser fortfarande svampigt ut. Om jag smörjer på morgon och kväll så ser örat nästan helt bra ut - men missar jag morgonen därpå så är det torrt igen. Så jag funderar på om det var ett stort fel av mig att köpa Daktar eftersom det inte tycks hjälpa :/ Daktar och pevaryl kanske inte alls är samma sak såsom jag trodde? Någon här inne hade bahandlat sitt marsvin två ggr om dagen i 10 dagar och sedan hade det vart bra… Men det stämmer ju inte här isf.

//Hanna

Hanna 

annikaL
0

Jag har ingen aning om daktar eller pevaryl.. jag vet heller inte hur öronsvamp ser ut. Har du nån bild på hur det ser ut skulle jag vara jättetacksam för att få se.

Hoppas att någon annan vet…

FeliciaS
0

Jag tycker att du ska ta och köpa Pevaryl, om andra marsvinsmänniskor har haft bra erfarenheter av det :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 - På bilden ser du hur örat såg ut innan jag började behandla.

#2 - Jo, men jag tänkte väl att det var samma sak - eftersom både pevaryl mot fotsvamp och Daktar mot fotsvamp funkar på just fotsvamp ^^

Hanna 

Abico
0

Vad lustigt…
Jag tänkte ta en bild på örat för att visa hur det såg ut idag - men då jag lyfter upp honom och kikar så ser öronen precis likadana ut (inte precis kanske då det ena har ett större jack än det andra). Idag har jag inte smörjt någonting, och inte heller igår kväll eftersom det inte tycktes hjälpa trots allt.
Jag tror jag ska vänta och se imorn hur det ser ut, men just nu syns ingenting ^^

Hanna 

CamillaS
0

va bra isåfall, då kanske det är på bättrings vägen? ^^

Abico
0

#5 - Jo :D Idag så ser det också bra ut. Men jag satt och rotade i örat och såg attd et var lite bösigt bakom ett litet veck därinne. Så jag tror jag ska smörja 1gång/ dag i en vecka till. Sen borde det vara helt borta ^^

Hanna 

CamillaS
0

va bra :)

Abico
0

#7 - Japp ^^ Ibland hjälper det att skriva en tråd som den här *s*

Hanna 

CamillaS
0

#8 ^^,

Abico
0

Igår kväll så såg det fortfarande bra ut, men under fliken är dte värre än jag trodden -.-' Suck. Och igår var det även lite i "öronfästet". Vi får väl se om Daktaren gör sitt jobb nu då…

Hanna