Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 3095 ggr
Hallonet
0

Lös i magen?

Mitt marsvin har varit lös i magen tror jag, för när jag skulle ta upp henne så blev jag kladdig :S Jag torkade av henne och satte ner henne igen, men jag har hört att hon piper till och sen "drar" hon upp magen, som om det gör ont. Vad ska jag göra? Bajset i buren luktar pyton!

Creation
0

Massor med hö! Det har jag hört ska hjälpa :/ Och vatten också förstås ;) Inte alls mkt grönsaker… tror jag iaf…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

trocadero
0

Ge henne lite proviva eller yoghurt. Har även hört att en gurkskiva vänd i potatismjäl kan hjälpa.

Abico
0

Om det är diareé så är det viktigt att du får i henne mycket vätska, det försvinner ju en hel del… Vätskebrist är mycket allvarligt. Fundera också på vad som kan ha orsakat det, foder byte, någon ny grönsak som hon inte är van vid, nytt hö?

Hanna 

Hallonet
0

#3 nääää….

[findusen]
0

du kan köpa vätskeersättning på apoteket och ifall d inte gått över efter helgen kan du köpa Critical Care el bio-lapis hos vetrinären d brukar funka att få balans i magen igen.

du kan prova lägga pellets i blöt o mata me d om den inte äter sj men som övriga sagt så inga grönsaker (möjligen gurka med potatismjöl) o massor me hö o vatten..

hoppas marsvinet blir bra!

Stormviskaren
0

kan prova att ge ditt marsvin lite Proviva Nyponsoppa. det var någon här om sagt det innan minns inte vem..

FeliciaS
0

Risavkok hjälper mot diarre :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

CamillaS
0

Hur har det gått? Förlorade ju min lilla bebis p.g.a diarrén :'(

Abico
0

Jag undrar också hur det gått :/

Hanna 

Hallonet
0

Joddå, det har gått bra… hon fick lite yoghurt.. men sen va det inget… :D Man jag har äntligen fått lite vetekli av min kompis, så jag tänkte göra sån gröt som alla pratar om…Men är det Ok att ge henne det nu i så fall?

Abico
0

#10 - Om hon mår helt bra igen så ska det väl inte vara någon fara att ge henne kligröt :)

Hanna 

CamillaS
0

#10 tänk bara på att ge henne lite till att börja med, om hon aldrig har ätit det förut.

Hallonet
0

Okej! Tack!