Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2648 ggr
Creation
0

Stora burar billigt nånstans?

Jag undrar vart man kan hitta billiga 120x60(ungefär) burar för marsvin/kanin? Inte för att det blir någon tillökning i marsvinsflocken eller något, utan för att alla burar i butiker/på nätet verkar vara så löjligt dyra! 900kr för en 120x60 bur är liiite för dyrt tycker jag. ;) En webbsida hade kaninburar till salu för femhundra kronor, vilket jag tycker är rimligt, men det var slutsålt(man kan förstå det). Finns det någon annan plats där man kan köpa billiga, stora burar? :S Eller är det enda billiga alternativet, att bygga en egen bur?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Caspia
0

Jag har tyvärr inte något bättre tips än Blocket.

Envishet och drömmar

[findusen]
0

var bor du någonstans?

paronskrutten
0

det är väldigt smidigt att bygga egen bur tycker jag, då kan man anpassa den efter rummet mycket bättre.

Helena

Facklan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag är oxå på bur jakt men jag måste säga att jag gillar min tillfälliga lösning eftersom det är lätt för dom att röra sig från ena buren till den andra … har klara funderingar på att fixa en bokhylle bur … måste bara få maken att gå med på't *ler

emput
0

Blocket, eniro :)

FeliciaS
0

Bokhylla från IKEA är ju bra att ha som bur, de är biliga :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Inanna
1

Vi köpte bur i Kungens Kurva (såg att du bodde i STHLM). Tror att priserna de håller är vad man får räkna med för en ny bur…

http://www.zoovaruhus.se/Marsvin.htm

Bella-R
0

Om du bor i Stockholm så är Bromma ZooMarknad ett tips. Jag köpte en 120x60 bur där igår för 599:-, de va de billigaste jag kunde få tag på i Stockholm. Om du vill ha ännu större, t.ex 150 bur så kostar en sån runt tusenlappen där. Här har du hemsidan: www.brommazoomarknad.se

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Bullerbytjejen
0

super bra sida den där brommazoomarknad, bra att det står hur många djur som ryms också, iaf nu när jag tittar på kanin och marsvinsburar :)

Creation
0

#8 Ja, det verkade vara ganska bra burar :/ Fortfarande högt pris enligt mig(jag är snål xD) , men det verkar inte som att det finns något billigare köp-alternativ. Annars kan jag ju alltid göra bur av min bokhylla som jag knappt använder, om det skulle behövas ;P Den är på typ 160cm höjd och 70cm bredd, ungefär passande för max 4-5 marsvin, tycker jag :) Perfekt för tillökning. ^^

Om mamma tillåter mig(vilket jag inte tror :P) så kanske jag får använda den som "bur" istället när jag så småningom kommer ha 3 marsvin ^^ Då skulle de få lite mer plats för dem att röra sig på också :D Det är ju ett billigare alternativ än att köpa en ny bur, vilket vi skulle behöva, då nuvarande buren bara är på 114x50.

Bella-R
0

#10 Jo, jag vet, de e fortfarande dyrt (enligt mig oxå), men de e nog de billigaste man kan få tag på.. iaf här i Stockholm.. o iaf va jag har hittat :P

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Creation
0

#2 Bor typ 2 mil norr om sthlm ;)

#11 Ja, kollade runt lite där :/ Det är ju definitivt mycket billigare än på andra platser. Hittade två olika slags burar för 999kr och de kunde man ha 6 och 7 marsvin i(enligt lag, typ 4 marsvin egentligen). Annars kan man köpa två 100x55 burar för 998kr och ha plats med 3 marsvin i varje(enligt lag, typ 2 egentligen). 1kr billigare :P

Men det blir helt klart Bromma ZooMarknad om jag inte orkar fixa nåt själv ;) Eller blocket, såklart :P

FeliciaS
0

#12 En fråga; varför inte bokhyllebur? Det är klart billigast :)

Mvh Felicia

Creation
0

#13 Hehe. ;) Se mina tankar i #10 :P Det kommer nog bli bokhyllebur, om mamma godkänner det ^^

FeliciaS
0

#14 Jaså, okej :)

Mvh Felicia

Achatina
0

Ikea's sänglådor funkar prima som burar för marsvin iaf x)