Marsvin och fåglar - i samma rum?
Går det att ha fåglar och marsvin i samma rum för min syrra ska eventuellt köpa två stycken fåglar som hon ska ha i samma rum som marsvinen. Jag tycker iallafall inte att det är nå bra att ha dom i samma rum för marsvinen blir nog ganska stressade av allt kvittrande.

Jag tycker inte att det låter så bra för marsvinen..

Dt är inte bra för marsvinen att sitta i samma rum som fåglar. Dels för allt ljud fåglar har för sig dom är nästan aldrig tysta.. Det blir en stressig och jobbig miljö för marsvinen och alltså inget att rekomendera! :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Marsvinen vill ha lite lugn och ro, så jag tror att det är bäst att ni har dem i olika rum. ^^
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag tycker inte det är särskilt smart att ha fåglarna och marsvinen i samma rum, tycker det är helt fel av dem djuraffärer som har det så. Fåglar låter så mycket och marsvin hör bra och vill ha det lugnt :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Säger som dom andra , det är inte speciellt bra att ha smådjur och fåglar i samma rum.

Hon har köpt fåglarna. men hon har dom i sitt rum, alltså inte isamma rum som marsvinen (som tur är).
#6 Så bra! :) Ska jag låsa tråden då, eftersom att den är inaktuell?
Mvh Felicia
Jag tycker inte du ska låsa tråden den kan ju vara bra för andra och läsa också
Den går väl att läsa, trots att den är låst? :S Det enda som ändras är väl att man inte kan skriva i tråden längre?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#8 Man kan läsa tråden och söka upp den även om den är låst, det är bara kommentarer som hindras att skrivas.
#9 Precis! :)
Mvh Felicia
Jo men det är ju synd om någon söker på den här tråden och sen vill ställa en fråga direkti tråden istället för att starta en egen. Onödigt att låsa trådar bara för det. Men aja min åsikt bara :)
#11 Fast har man en fråga som inte rör exakt just den här tråden kan man skapa en ny.
Mvh Felicia

Det är ju inte dirket bra.. Men vissa fåglar låter ju inte jätte högt. Typ finkar skulle man nog kunna ha i samma rum som marsvin. Men jag ser inte så stor anledning (i att ha fåglar så länge man inte är döv xD) i att ha dem i samma rum.
tycker också att det är lite onödigt att låsa trådar, av samma orsak som Liinda
Helena
dels beror det på hur stort rummet är och vilken sorts fågel. vet fåglar som blivit väldigt bra kompis me marsvin o vatt nere i marsvinsburarna o letat mat o så. (undulat och nymfparakit)
marsvinen vänjer sig vid fågelljuden precis som alla andra ljud.
det som skulle va dåligt är väl om fågeln är väldigt högljudd o skrikig.
ja menar ja bor i en etta o har marsvinen tillsammans me hund o hamster och andra ljud som tvn, musik etc… o dom e inte ett dugg stressade utan väldigt lugna och trygga.. som sagt, dom vänjer sig!