Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 812 ggr
Bullerbytjejen
0

va e detta för slags marsvin?

jag såg ett marsvin på zoo en gång, som hade himla konstig päls, jag har ingen koll på marsvin alls själv, men har ju sett en del pälstyper och den här hade jag aldrig sett förut, den var korthårig, och hade tjock hårt krullad päls, ungefär som en såndär ryssmössa ni vet, eller som en del galma tanters kappor, typ svart hårt småkrull typ, någon sm kan lista ut vilken typ jag menar och vad den heter??

Wiizy
0

En klippt coronet eller sheltie…

tror jag..

Wiizy
0

Om du menar långhåriga, asg… svårt å beskriva, låter lite som en rex? xD *Eller vimsar jag nu?*

FeliciaS
0

Du skriver att den hade tjock, kort och krullig päls… Antingen kan det vara ett klippt långhår med lockig päls (Merino, Alpaca, Texel) eller kanske en Curly? Fast de är väl rätt ovanliga och borde kanske inte finnas i djuraffär? Det är som en korthårig Lunkarya. Kan ju vara en klippt Lunkarya också. Det är svårt att avgöra om man inte ser marsvinet i verkligheten.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

paronskrutten
0

fast om det var en bebis kanske inte pälsen växt ut

Helena

dreamiz
0

Jag har tagit hand om ett zoomarsvin som ser ut som en lunkaryakorsning. När hon var bebis såg hon ut som ett får, alltså kort krullig o sträv päls.

FeliciaS
0

#4 Smart :)

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

men det kan ju varit vlken blandras som hällst

FeliciaS
0

#7 Precis :)

Mvh Felicia

Creation
0

Det skulle varit lättare om du haft bild :/

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Wiizy
0

#9 - Men man får (`?) ju inte ta bilder på en djuraffärs marsvin o lägga ut på internet, haha.. ;)

[Liinda]
0

Jo jag tror man får ta bilder på djuraffärs marsvin, eftersom det är du som tagit bilden så är det du som äger bilden och får lägga ut den om du vill. Jag brukar fota marsvinen i djuraffären fast inte lägga ut dom då. Men jag tror man får det om man vill

FeliciaS
0

#11 Precis! :) Men eftersom att det är i en djuraffär så bör man nog fråga först.

Mvh Felicia

Wiizy
0

#12 - jepp, precis. ;)