Vad vill ni läsa om?
Som ny Medarbetare på marsvin i-fokus kommer jag göra mitt bästa med att skriva Artiklar och svara på inlägg. Jag har dock en fråga som riktar sig till er alla - vad vill ni helst veta mer om?
Undrar ni något så maila gärna, eller skriv ett inlägg. Jag har stor erfarenhet av marsvin, skulle dock vilja påstå att jag är starkast inom just marsvins beteende då jag har haft turen (eller oturen!) att få väldigt olika marsvin när det gäller beteende och så.
Jag har skapat en sådan tråd för ett tag sedan, du kan ju läsa där och se efter.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Skriv gärna en artikel om hur viktigt det är att dom bor minst två och två!
Helena
Marsvinsbeteende är jätteintressant, skriv om det! Kanske en krönika om de olika marsvinspersonligheter du stött på?
Eller skriv om flockbeteende, hur man får dem tamare, hur man försöker vänja dem av vid ovanor som att tex bita på galler, hur man får dem rumsrena, hur man får dem att samsas! Med mera med mera!

Tycker det skulle vara intressant att veta mer om färgavel… (men har inte kollat runt - det kanske redan finns…!)

#2 Jag letade efter det innan men hittade ingen :/
Om tex.
Utställningar
Aktivering
sjukdomar
Har inte tittat va som finns änn ^^

Hur man får marsvinen rumsrena kanske :)
Har några olika förslag:
- Marsvinsavel; vad man bör tänka på, hur man ska sköta en dräktig hona, ungarnas utveckling m.m.
- Färger eller/och teckningar och hur man känner igen dem etc. Inte bara "såhär ser en black himalaya nonself ut", utan mer om vad som är godkänt och "standarden" för en himalaya, t.ex.
- Beteende, som Pias sa.
- Hur man gör ett eget burskåp. Förklara gärna i detalj(dvs mått, vad man behöver, steg-för-steg). ^^ Har inte sett någon burskåpsartikel nån annanstans som beskriver riktigt bra. ;( Det kan förstås vara jag som är lite trög bara :P
De är dem jag kan komma på just nu… :/
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag har inte tittat vad det finns för Artiklar men jag skulle vilja läsa om:
Burbyggen (tips på hur man bygger burar, kanske hur man bygger om sina vanliga burar)
Kloklippning och övriga skötsel av päls och liknande på marsvin
Foder - hur man blandar ihop en bra egen blandning?! :)
Roliga lekar och leksaker
Recept på kakor och godis till grisarna :D
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
#3 tycker samma som dig, det var ett jättebra förslag. Det tycker jag verkligen det ska komma en artikel om vore jättekul :)
Vilka Artiklar är pågång just nu? :) Vill gärna veta ^^
Skulle förresten eventuellt kunna skriva en artikel om något lätt ämne, om det är tillåtet xP ;) Vet bara inte vad jag ska skriva om iså fall :/ Kanske kan skriva om beteende eller aktivering.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Tack för alla förslag! :)
Vi håller på för fullt med Artiklar men har mycket annat att göra också just nu.
#9 Det finns en artikel om burbygge och många foderartiklar, det finns en "Alternativt kraftfoder" där du kan utgå själv ifrån vad dina marsvin behöver och välja.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus